stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 196544
  • 05 آذر 1399 - 11:03
0

وانت‌ها نهایتا سه ستاره تولید می‌شوند/ کیفیت مهم است یا کمیت؟

وانت‌ها نهایتا سه ستاره تولید می‌شوند/ کیفیت مهم است یا کمیت؟

ارزیابی کیفیت وانت‌های تولیدی در مهرماه سال جاری بیانگر این است که علیرغم اینکه طبق آمار، وانت‌ها از جمله خودروهایی هستند که ماهانه با تیراژ بالایی تولید می‌شوند اما جنبه کمی داشته و کیفیت آن چندان مورد نظر سازندگان آن‌ها نیست. طبق ارزیابی صورت گرفته، پنج وانت موفق به اخذ سه ستاره کیفی شده‌اند و یک مدل وانت هم دو ستاره شده است.

قلم | qalamna.ir :

براساس ارزیابی صورت گرفته توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) در سنجش کیفیت وانت‌های تولیدی در مهرماه سال جاری، در سطح قیمتی یک، وانت نیو پیکاپ فوتون دیزلی سه ستاره کیفی از پنج ستاره را کسب کرده است.

در گروه قیمتی دو نیز وانت‌ نیسان ریچ، وانت سایپا ۱۵۱، وانت کارا ۲۰۰۰ تک‌کابین تیپ ۳ و وانت کارا ۲۰۰۰ دوکابین تیپ ۳ نیز توانسته‌اند سه ستاره کیفی را به خود اختصاص دهند.

در همین سطح قیمتی وانت آریسان هم دو سه از پنج ستاره کیفی را اخذ کرده است.   

این در حالی است که طبق آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت در میزان تولید خودروها، وانت‌ها در جایگاه خوبی نسبت به سایر تولیدات خودرویی کشور داشته است. در مدت هفت ماهه امسال، ۴۶ هزار و ۷۹۷ دستگاه وانت تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد بیش از ۲۲ درصدی داشته است اما کیفیت آن‌ها همچنان ثابت باقی مانده است.  

البته کیفیت وانت‌ها مدت‌هاست که در همین سطح مانده و دیگر وانتی بالاتر از سه ستاره کیفی تولید نمی‌شود. اینجاست که این سوال پیش می‌آید، آیا تلاش خودروسازان برای افزایش تیراژ می‌تواند سبب شود که از کیفیت آن‌ها و سعی بر ارتقا آن‌ها صرف نظر کرد؟

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.