stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 196535
  • 05 آذر 1399 - 11:02
0

قانون مالیات بر ارزش افزوده همچنان لازم‌الاجراست

قانون مالیات بر ارزش افزوده همچنان لازم‌الاجراست

در حالیکه گفته‌هایی مطرح شده بود مبنی براینکه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده متوقف شده است، معاون سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که قانون مالیات بر ارزش افزوده متوقف نشده و همچنان لازم الاجراست.

قلم | qalamna.ir :

محمد مسیحی با بیان اینکه از محل این قانون تا پایان سال جاری درآمدهای مالیاتی برای دولت و شهرداری‌ها پیش بینی شده است، گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۳۸۷ در تاریخ ۲۷ آبان ماه سال جاری تا زمان تصویب و لازم الاجرا شدن لایحه اصلاح و دایمی شدن این قانون، توسط مجلس شورای اسلامی به مدت یک سال تمدید شده است.

طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، وی تاکید کرد: مودیان مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده همچون سالهای گذشته و بدون وقفه مکلف به مطالبه و وصول مالیات بر ارزش افزوده از خریداران کالا و خدمات خواهند بود که در پایان هر دوره مالیاتی می بایست با شرایط مقرر به حسابهای تعیین شده واریز کنند.

مسیحی در پایان خاطرنشان کرد: به منظور اجتناب از تحمل بار مالی و تعلق جرایم به مودیان، قانون مذکور باید به طور کامل اجرا شود.

این اظهارات درحالی است که قانون مالیات بر ارزش افزوده سال ۸۷ به صورت آزمایشی تصویب و هر ساله در بودجه تمدید شد تا اینکه برای بودجه امسال این قانون تا مهرماه اعتبار داشت که حسن شیخی مدیرکل امور مالی نهاد ریاست جمهوری طی نامه‌ای خطاب به عاملان ذی‌حسابی با اشاره به منقضی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده اجرای آن را تا زمان تصویب قانون جدید مورد ایراد دانست.

از سوی دیگر، در حال حاضر قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده از مجلس به شورای نگهبان ارسال شده اما با ایرادات زیادی مواجه شده و به مرحله اجرا نرسیده است. 

انتهای پیام 

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.