stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 196533
  • 05 آذر 1399 - 11:01
0

نفت رکورد قیمت جدیدی زد

نفت رکورد قیمت جدیدی زد

قیمت نفت روز چهارشنبه برای چهارمین روز متوالی تحت تاثیر خوش بینی به تاثیر مثبت واکسن کووید ۱۹ روی چشم انداز تقاضا، افزایش یافت و آمار افزایش بالاتر از حد انتظار ذخایر نفت آمریکا را نادیده گرفت.

قلم | qalamna.ir :

بهای معاملات نفت برنت ۵۴ سنت معادل ۱.۱ درصد افزایش یافت و به ۴۸ دلار و ۴۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته تقریبا چهار درصد افزایش یافته بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۴۷ سنت معادل ۱.۱ درصد افزایش یافت و به ۴۵ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته بیش از چهار درصد صعود کرده بود.

هر دو شاخص به بالاترین رکورد از اوایل مارس تاکنون صعود کرده اند و در چهار روز گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش داشته اند.

کوین سولومون، تحلیلگر اقتصادی انرژی در شرکت استون ایکس در این باره گفت: بازار نفت در وضعیت ریسک پذیری قرار گرفته زیرا اکنون ما سه واکسن موثر داریم که می توانند با ویروس مبارزه کنند.

شرکت داروسازی استرازنکا روز دوشنبه اعلام کرد که واکسن کووید ۱۹ این شرکت در آزمایشهای اساسی ۷۰ درصد موثر بوده و می تواند تا ۹۰ درصد نتیجه بخش باشد. این سومین واکسنی است که نتایج موفقیت آمیزی داشته است و می تواند ارزانتر ساخته و راحتتر از رقیبانش توزیع شود. پیش از این شرکتهای فایزر و بایو ان تک و مُدرنا از ساخت واکسنهای موفق خبر داده بودند. اما هیچ کدام از این واکسنها برای استفاده انبوه تا چند ماه دیگر آماده نخواهند شد که به معنای ادامه قرنطینه و محدودیتهای سفر تا سال آینده خواهد بود.

این امر احتمالا اوپک و متحدانش شامل روسیه را وادار خواهد کرد محدودیت عرضه فعلی خود را در سال ۲۰۲۱ ادامه دهند. تصمیم در این باره در نشست هفته آینده وزیران نفت اوپک و اوپک پلاس گرفته خواهد شد. این گروه پس از قرنطینه ای که اوایل امسال اجرا شد و تقاضا برای سوخت را در بسیاری از نقاط جهان تضعیف کرد، عرضه خود را برای تقویت قیمتها محدود کرده است. طبق توافق آوریل، تولیدکنندگان اوپک پلاس تولیدشان را در ژانویه حدود دو میلیون بشکه در روز معادل دو درصد از عرضه جهانی افزایش خواهند داد.

به گفته سولومون، بخشی از ریسک پذیری بازار ناشی از وضعیت سیاسی در آمریکاست که پرزیدنت ترامپ با آغاز فرآیند انتقال قدرت به جو بایدن، رییس جمهور منتخب موافقت کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین، گزارش موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۰ نوامبر ۳.۸ میلیون بشکه رشد کرده و به حدود ۴۹۰ میلیون بشکه رسیده است در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز افزایش این ذخایر به میزان ۱۲۷ هزار بشکه را پیش بینی کرده بودند. آمار رسمی ذخایر بعدازظهر روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.