stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 196531
  • 05 آذر 1399 - 11:01
0

ریزش طلای جهانی متوقف شد

ریزش طلای جهانی متوقف شد

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر افت ارزش دلار از پایینترین حد چهار ماه اخیر که روز گذشته به آن سقوط کرده بود، اندکی فاصله گرفت و افزایش یافت.

قلم | qalamna.ir :

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۸۰۹ دلار و ۴۱ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه به ۱۸۰۰ دلار سقوط کرده بود که پایینترین رکورد در چهار ماه اخیر بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۸۰۷ دلار و ۶۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۱.۸ درصد کاهش، در ۱۸۰۴ دلار و ۶۰ سنت بسته شده بود.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب ۰.۱ درصد افت کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر ساخت.

پس از موافقت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا با آغاز فرآیند انتقال قدرت، جو بایدن، رییس جمهور منتخب به سرعت در حال تشکیل کابینه است.

موافقت با فرآیند انتقال قدرت به بایدن و اخبار مثبت ساخت واکسن کووید ۱۹ باعث صعود بازارهای سهام آمریکا شد و داو روز سه شنبه برای نخستین بار به سطح ۳۰ هزار واحد رسید.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران اکنون منتظر انتشار جزییات نشست اخیر کمیته بازار آزاد فدرال بانک مرکزی آمریکا برای ارزیابی روند سیاست پولی آتی این کشور هستند.

موجودی طلای اس پی دی آر گلد تراست که بزرگترین صندوق ETF طلا در جهان است، روز سه شنبه ۱.۱ درصد در مقایسه با روز قبل کاهش یافت و به ۱۱۹۹.۷۴ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۲۳ دلار و ۲۹ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، ۹۵۹ دلار و ۶۴ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۳ درصد سقوط کرد و به ۲۳۴۰ دلار و ۶۱ سنت رسید.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.