stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 196529
  • 05 آذر 1399 - 11:01
1

ایرلاین‌ها ۱۵۷ میلیارد دلار ضرر می‌کنند

ایرلاین‌ها ۱۵۷ میلیارد دلار ضرر می‌کنند

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) هشدار داد ایرلاین‌ها امسال و سال آینده در نتیجه شیوع پاندمی ویروس کرونا و تعطیلیهای گسترده، در مجموع ۱۵۷ میلیارد دلار ضرر خواهند کرد.

قلم | qalamna.ir :

یاتا که در ژوئن ضرر ۱۰۰ میلیارد دلاری ایرلاین‌ها در مدت دو سال را پیش بینی کرده بود، اکنون ضرر ۱۱۸.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ و ضرر ۳۸.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ را برآورد کرده است.

این دورنمای تیره منعکس کننده چالشهای پیش روی صنعت هواپیمایی با وجود انتشار اخبار مثبت از ساخت واکسنهای کووید ۱۹ است که تا اواسط سال آینده به طور انبوه در  دسترس عمومی قرار نخواهند گرفت.

الکساندر دو ژونیاک، مدیرکل یاتا به رویترز گفت: تاثیر مثبت واکسن کووید ۱۹ روی اقتصاد و ترافیک هوایی تا پیش از نیمه سال ۲۰۲۱ اتفاق نخواهد افتاد.

طبق پیش بینی یاتا، انتظار می رود شمار مسافران هوایی از ۴.۵ میلیارد نفر در سال ۲۰۱۹ به ۱.۸ میلیارد نفر در سال ۲۰۲۰ کاهش پیدا کند. درآمد مسافری برای سال ۲۰۲۰ هم پیش بینی می شود ۶۹ درصد کاهش پیدا کرده و به ۱۹۱ میلیارد دلار بالغ شود.

برایان پیرس، اقتصاددان ارشد یاتا در این باره اظهار کرد: این بزرگترین شوکی است که صنعت هواپیمایی از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون تجربه کرده است.

در این پیش بینیها فرض بر این قرار گرفته که مرزها تا اواسط سال ۲۰۲۱ با تست کووید ۱۹ و استفاده از واکسن بازگشایی خواهند شد.

یاتا درخواست خود از دولتها برای جایگزین کردن برنامه های وسیع تست کرونا به جای قرنطینه را تکرار کرد. دوژونیاک با اشاره به ابتکارهایی که در فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس، آمریکا و سنگاپور در جریان است، گفت: ما شاهد آن هستیم که دولتها به تدریج به حرف ما گوش می کنند. اگرچه برخی از دولتها و ایرلاینها مانند کانتاس استرالیا اعلام کرده اند که مسافران برای پروازهای مسافت دور باید گواهی واکسن داشته باشند اما این رویکرد بعید است همه جا موثر واقع شود و مانع از سفرهای هوایی توسط افرادی می شوند که واکسن نمی زنند.

یاتا اعلام کرد بار هوایی تنها نقطه امید صنعت هواپیمایی بوده و کاهش پروازهای مسافری، قیمت حمل هوایی بار را افزایش داده است. با وجود کاهش حجم بار هوایی به ۵۴.۲ میلیون تن، درآمد جهانی آن امسال با ۱۵ درصد افزایش، به ۱۱۷.۷ میلیارد دلار می رسد.

این گروه هشدار داد حدود ۱۷۳ میلیارد دلار کمک دولتی، دریافت کنندگان آنها را زیر بار بدهی سنگینی قرار داده که ممکن است روی سرمایه گذاریهای آتی و احتمالا ورشکستگیهای بیشتر تاثیر بگذارد. ایرلاین نروژ جدیدترین قربانی صنعت هواپیمایی است که ۱۸ نوامبر خواستار حمایت برای ورشکستگی در ایرلند شد.

بر اساس گزارش رویترز، پیرس اظهار کرد یک ایرلاین معمولی اکنون نقدینگی کافی برای دوام آوردن به مدت هشت ماه و نیم دارد در حالی که برخی تا چند هفته بیشتر نقدینگی ندارند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.