stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 19646
  • 22 آذر 1394 - 14:43
2

دستگیری ۴ جاعل دست‌خط و امضای مسئولان

سخنگوی قوه قضاییه از دستگیری ۴ نفر که طی هفته‌های گذشته دست‌خط یا امضای برخی از مسئولان را جعل و اقدام به اخاذی می‌کردند خبر داد.

قلم | qalamna.ir :

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: این افراد برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کردند و به دستگاه‌های دولتی و سیستم بانکی مراجعه کرده و درخواستی را داشتند که خلاف قانون بود. الحمدالله با هوشیاری دستگاه‌ها و نیز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه آنها شناسایی و بازداشت شدند.

وی افزود: مردم مواظب باشند فریب کسی که بدون کارت شناسایی مشخص و یک ابلاغ یا ماموریت مشخص که به آن‌ها مراجعه می‌کند را نخورند و با آن همکاری نکنند.

صدور حکم حبس و رد مال در پرونده «نگین خودرو»

محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری با اشاره به انتخابات‌های مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان گفت: حدود ۸۰ روز یا کمتر باقی مانده به زمان انتخابات؛ ان‌شاء الله امسال همانند همه دوره‌ها انتخاباتی پرشور و بنا به خواست مقام معظم رهبری با مشارکت حداکثری و در کمال امنیت و آرامش داشته باشیم.

وی ادامه داد: لازمه یک انتخابات در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران این است که همه در چارچوب قانون حرکت کنیم و همگان در مقابل قانون انقیاد کامل داشته باشیم و همه نامزدها، همه هواداران و مسئولان و هیات‌های اجرایی بر اساس وظیفه‌ای که قانون بر عهده‌شان گذاشته به وظایف خود عمل کنند. ان‌شاء الله دولت و نیروهای نظامی و انتظامی بتوانند به نحو احسن به وظایف خود عمل کنند.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: شورای نگهبان که وظیفه‌ نظارت در همه مراحل انتخابات را بر عهده دارد و در جهت احراز صلاحیت‌ نامزدها عمل می کند ان‌شاءالله بتواند به نحو مطلوب و با موفقیت به وظایف خود عمل کند، البته قانون کاملا شفاف و روشن بوده و وظایف همگان را روشن کرده است، اما احراز صلاحیت ها بر عهده شورای نگهبان است و طبعا هر کسی که شورای نگهبان صلاحیتش را احراز کند و آن را رسما اعلام کند در انتخابات شرکت می‌کند و هر کسی که مردم به او رای دادند، او فرد منتخب مردم است.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه قوه قضاییه طبق قانون وظیفه دارد که با هر کس، هر جریان و یا هر گروهی که از قانون تخطی کرد و مرتکب جرم شد با خواست مردم و قانون و بدون هیچ اغماضی برخورد کند، ادامه داد: در این مدت باقی مانده ان‌شاء الله کمترین پرونده در این زمینه در قوه قضاییه تشکیل شود و اگر کسی بخواهد خلاف قانون عمل کند، مطابق قانون با آنها برخورد می‌کنیم.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اینکه قوه قضاییه تمام تلاش خود را در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی که مجددا مقام معظم رهبری برای چندمین بار بر آن تاکید داشتند، انجام خواهد داد گفت: ما تلاش می‌کنیم اقتصاد مقاومتی که نجات کشور در آن است محقق شود، البته به دولت هم نهایت کمک را می‌کنیم که در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی موفق شود. ناگفته نماند به دولت در جهت رفع بیکاری و تولید بیشتر و مبارزه با فساد نیز کمک خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم دولت را در جهت رفاه بیشتر مردم کمک کنیم.

محسنی‌اژه‌ای درباره پرونده شرکت نگین خودرو نیز گفت: در این پرونده افراد زیادی شاکی بودند و مشکلاتی را به وجود آوردند از جمله اینکه پرونده‌هایی برای مردم تشکیل شد و مردم گرفتارش شدند. ما با این پرونده برخورد کردیم و حکم آن صادر شد و محکومیت حبس قابل توجهی نیز برای آن صادر شد علاوه بر مجازات‌های رد مال و جزای نقدی.

وی افزود: مردم مواظب باشند چرا که این گونه موضوعات هم برای خودشان و هم برای دستگاه‌های اجرایی و به‌خصوص قوه قضاییه زحمت ایجاد می‌کند، البته مهم این است که مردم به پول‌شان برسند.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.