stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 196454
  • 05 آذر 1399 - 9:03
2

فکری؛ آماده نبرد سوم؛ امروز غوغا می‌شود!

قلم | qalamna.ir :
گروه ورزشی: بین دو تجربه قبلی حضور محمود فکری روی نیمکت استقلال، یک دنیا تفاوت وجود دارد. او در پایان بازی اول، یک مربی برنده با موجی از واکنش‌‌های مثبت بود که طلسم برنده‌نشدن استقلال در اولین هفته‌های لیگ برتر را شکست و در پایان بازی دوم، یک مربی بازنده که با یک عبارت زشت به پیروزی مربی حریف واکنش نشان داد. در آستانه مسابقه امروز ماشین‌سازی، آبی‌ها امیدوارند که محمود فکری دوباره شبیه همان مسابقه اول باشد. استقلال با کمی آرامش، چند تغییر و البته انگیزه بالای بازیکنانش، می‌تواند خیلی زود به مسیر دلخواه برگردد.جدال با ماشین‌سازی بدون تردید یک مسابقه انتقامی برای استقلالی‌ها به شمار می‌رود. چراکه در لیگ نوزدهم هیچ تیمی به اندازه ماشین، آبی‌ها را آزار نداده است. در اولین هفته از فصل گذشته، تیم تبریزی با یک ایستگاهی لحظه آخری استقلال را از پیش رو برداشت. همان‌جا بود که صحنه معروف عصبانیت استراماچونی رقم خورد و مترجم این مربی از ترس، در آستانه سکته قرار گرفت! در بازی برگشت، اوضاع حتی بدتر هم شد. این بار استرا روی نیمکت استقلال قرار نداشت اما از راه دور با کادر فنی این باشگاه در ارتباط بود. استقلالی‌ها هنوز امید داشتند که مرد ایتالیایی به ایران برگردد و روی نیمکت تیم بنشیند و تصور می‌کردند دیدار با ماشین‌سازی، آخرین بازی‌شان بدون استرا خواهد بود.استقلال گل اول آن بازی را هم زد اما با یک کام‌بک باورنکردنی روبه‌رو شد و در نهایت همه ۶ امتیاز جدال‌های رودررو با ماشین را به حریف تقدیم کرد. همان‌جا بود که مرتضی تبریزی نتوانست دروازه خالی را باز کند و یک روز وحشتناک برای استقلالی‌ها در آزادی رقم خورد. کنار هم قرار دادن همین دو مسابقه، کافی به نظر می‌رسد تا استقلالی‌ها در اوج انگیزه با ماشین‌سازی روبه‌رو شوند. آنها از فصل گذشته خرده‌حساب‌هایی با این تیم دارند و حالا زمان خوبی برای تسویه به نظر می‌رسد.

استقلال فکری تا اینجا یک پیروزی و یک شکست را در کارنامه داشته است. آنها مس رفسنجان را کنار زدند اما مقابل فولاد خوزستان شکست خوردند. سهم ماشین از امتیازهای این فصل لیگ تا اینجا تنها یک امتیاز بوده است. این تیم در هفته اول یک شکست سنگین را روبه‌روی شهرخودرو تجربه کرد و در دومین هفته، روبه‌روی ذوب‌آهنی که از همان دقیقه اول بازی ۱۰ نفره بود به تساوی رسید تا شروع بسیار ناامیدکننده‌ای داشته باشد.
جدال با ماشین‌سازی بدون تردید یک مسابقه انتقامی برای استقلالی‌ها به شمار می‌رود. چراکه در لیگ نوزدهم هیچ تیمی به اندازه ماشین، آبی‌ها را آزار نداده است. در اولین هفته از فصل گذشته، تیم تبریزی با یک ایستگاهی لحظه آخری استقلال را از پیش رو برداشت اتفاق مهمی که به احتمال زیاد در جریان مسابقه امروز برای استقلال رخ می‌دهد، اضافه شدن چند مهره تازه‌وارد است. به نظر می‌رسد محمود فکری این بار رشید مظاهری را برای اولین بار روی خط دروازه قرار خواهد داد. همچنین به احتمال زیاد پس از ماجراهای دیدار با فولاد، فرشید باقری به نیمکت منتقل می‌شود تا مهدی‌پور اولین بازی ثابتش را برای آبی‌ها انجام بدهد. در خط حمله پس از ماجراهای دیاباته، این مهاجم احتمالا باز هم نیمکت‌نشین است اما این بار تعویض او خیلی زودتر اتفاق خواهد افتاد.بابک مرادی هم با توجه به سابقه بازی‌اش برای ماشین، احتمالا به عنوان یکی از اولین تعویض‌های استقلال به زمین فرستاده می‌شود. موضوعی که برای استقلالی‌ها اهمیتی فوق‌العاده دارد، حفظ نوار پیروزی در بردهای خانگی است. در مقابل هم ماشین‌سازی در جست‌وجوی اولین برد فصل خواهد بود اما به نظر می‌رسد یک تساوی هم برای آنها کاملا راضی‌کننده باشد. تیم فکری در اولین هفته فصل، نشان داد که روبه‌روی تیم‌های تدافعی با دفاع بسته خود عمل می‌کند اما در هفته دوم آنها زیر فشار فولاد، عملکرد درخشانی نداشتند. ماشین‌سازی به طور کلی با چند فصل گذشته تفاوت کرده و حالا یک تیم کم‌ستاره با یک مربی بسیار جوان به شمار می‌رود. آنها در پنجره نقل و انتقالات هم ستاره‌های چندانی را جذب نکرده‌اند و سرشناس‌ترین خریدهای این باشگاه، باقر صادقی و پیمان بابایی هستند. بابایی هم پس از اولین گلش در لیگ بیستم، این روزها دچار سرماخوردگی شده و حضورش روبه‌روی آبی‌ها هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

قبل از روبه‌رو شدن با فولاد خوزستان، محمود فکری هرگز به عنوان یک مربی در لیگ برتر شکست نخورده بود. او روی نیمکت نساجی باختی نداشت و کارش را در استقلال هم با برد شروع کرده بود. با این حال فراتر از این شکست برای این مربی، نوع واکنش او به این نتیجه بود. فکری با رفتارهایی که در جریان و بعد از بازی با فولاد انجام داد، بخشی از اعتبار خودش را زیر سوال برد و تردیدهای زیادی در بین هواداران استقلال ایجاد کرد. حالا اما دیگر ماندن در گذشته فایده‌ای ندارد.سرمربی استقلال باید از همه ماجراهای آن نبرد عبور کند و برای رد شدن از این پیچ اشتباهی، یک مسیر درست به وجود بیاورد. این بار دیگر نادیده گرفتن بازیکن مصدوم و بازی با ۱۰ نفر، درگیر شدن با مهره‌های خودی یا کنایه‌زدن به رقیب، نباید جایی در عملکرد مرد اول نیمکت استقلال داشته باشد. او از همین هفته باید خودش را نشان بدهد و استقلال را به مسیر متفاوتی ببرد.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.