stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 196449
  • 05 آذر 1399 - 9:01
1

کمیسیون برنامه و بودجه هفته آینده موضوعات مربوط به بودجه ۱۴۰۰ را بررسی می‌کند

کمیسیون برنامه و بودجه هفته آینده موضوعات مربوط به بودجه ۱۴۰۰ را بررسی می‌کند

رییس مجلس شورای اسلامی از بررسی موضوعات مربوط به بودجه ۱۴۰۰ در جلسه روز دوشنبه هفته آتی کمیسیون برنامه و بودجه با حضور کارشناسان خبر داد.

قلم | qalamna.ir :

الیاس نادران در جریان جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده ۷۵ آیین‌نامه داخلی مجلس بیان کرد: در ابتدا از آقای طغیانی که در جلسه قبلی مجلس شورای اسلامی به پیشنهاد اعضای کمیسیون بودجه نسبت به آنچه در خصوص اصلاح ساختار بودجه در حال بحث بود معترض شدند و فرصت صحبت برای بنده را ایجاد کردند تشکر می‌کنم.

وی در ادامه اظهار کرد: بنده از کاری که در کمیته اصلاح ساختار بودجه انجام شد و دهها جلسه برگزار گردید دفاع می‌کنم و از همکارانم متشکر هستم. اما براساس اصل ۸۵ قانون اساسی وظیفه نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به فرد دیگری نیست. همچنین نمایندگان حق دارند تا نظرات خود را نسبت به طرح‌ها و لوایح به صورت آزادانه مطرح کنند. نباید این رویه در مجلس شورای اسلامی شکل بگیرد که اعضای کمیسیون حق اظهار پیشنهاد یا اصلاح را نداشته باشند، چرا که استقلال و آزادمنشی از مجلس گرفته خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به عنوان مثال در ماه آینده ما شاهد تشکیل کمیسیون تلفیق با بیش از ۵۰ عضو برای بررسی بودجه خواهیم بود و نمی‌توانیم در جلسه علنی نیز به آنها اجازه طرح پیشنهاد و یا اصلاح در خصوص قانون مصوب در کمیسیون تلفیق ندهیم، چرا که کار کارشناسی این افراد قابل استفاده است‌. ما به همراه مصوبه مجلس شورای اسلامی به دستگاه‌های اجرایی نمی‌رویم بلکه دستگاه‌های اجرایی براساس تفسیر از قانون آن را اجرایی می‌کنند. اگر قانون ابهام داشته باشد برای کشور دردسرساز خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: این روزها شنیده می‌شود که قرار است دولت بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان فروش اوراق سلف نفتی برای بودجه سال آینده ارائه کند و این امر یعنی آینده‌فروشی و تحویل زمین سوخته به دولت بعدی. باید کمیسیون برنامه و بودجه و سازمان برنامه قبل از ارائه‌ی لایحه بودجه در خصوص اجزا و اصول بودجه ۱۴۰۰ با هم جلسه‌ای داشته باشند. از هیات رییسه انتظار داریم تا این موضوع را پیگیری کند تا حداقل جدول اولیه که در آن درآمدها و هزینه‌ها و منابع و مصارف است مورد بررسی قرار گیرد تا به گونه‌ای نشود که دولت به مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه دهد و مجلس آن را رد کند.

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: ان‌شاءالله کمیسیون برنامه و بودجه در روز دوشنبه جلسه‌ای در خصوص بودجه سال آینده برگزار خواهد کرد و بنده نیز در این جلسه حضور خواهم داشت. قرار است موضوعات مربوط به بودجه ۱۴۰۰ در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گیرد. مجلس شورای اسلامی نیز به اهمیت کمیسیون برنامه و بودجه پی برده است ان‌شاءالله بتوانیم با همکاری دوستان و صاحبنظران بودجه سال آینده را با نگاه اصلاح ساختار بودجه در مجلس مصوب کنیم.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.