stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 196418
  • 05 آذر 1399 - 1:04
0

رشد اقتصادی آلمان رکورد زد

رشد اقتصادی آلمان رکورد زد

بزرگ ترین اقتصاد اروپایی بیش از هشت درصد بزرگ شد.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا به نقل از اسوشیتد پرس، مرکز آمار آلمان در گزارشی اعلام کرد بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ به میزان ۸.۵ درصد بزرگ شده که این رشد، بهترین رشد اقتصادی آلمان در طول یک دهه اخیرمحسوب می‌شود. هم چنین در مقایسه با رشد مشابه فصل قبل نیز رشد اقتصادی ۱۸.۳ درصد بیشتر شده است. در بین بخش های مختلف، مخارج خانوار با ۱۰.۸ درصد بیشترین نقش را در ثبت این رشد داشته است و پس از آن نیز سرمایه گذاری ثابت با ۹.۶ درصد قرار دارند.

در طرف تجارت خارجی نیز صادرات طی این مدت رشد ۱۸.۱ درصدی را تجربه کرده و واردات ۹.۱ درصد بیشتر شده است.  

پتر آلتمایر- وزیر اقتصاد آلمان گفت: این رشد بهتر از چیزی بود که دولت پیشتر انتظارش را داشت و حالا انتظار داریم برای مجموع سال ۲۰۲۰ اقتصاد به اندازه ۵.۵ درصد کوچک شود که بهتر از برآوردهای قبلی است. هم چنین انتظار داریم رشد اقتصادی در سه ماهه چهارم ۰.۴ درصد باشد. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیامدهای وسیع کرونا روی اقتصاد این کشور گفت که احیای کامل اقتصاد این کشور تا سال ۲۰۲۲ طول خواهد کشید.  

دولت آلمان تاکنون برای حمایت از بخش های مختلف اقتصاد این کشور ده ها میلیارد یورو نقدیندگی به بازارها تزریق کرده و نرخ های مالیاتی را نیز کاهش داده است.  

پیش از این بانک مرکزی آلمان در گزارشی هشدار داده بود که حتی با وجود حمایت های صورت گرفته توسط دولت، اقتصاد این کشور امسال ۷.۱ درصد کوچک خواهد شد و در بهترین حالت دو سال تا بازگشت میزان تولیدات به سطوح قبل از زمان بحران زمان لازم خواهد بود.

متوسط رشد اقتصادی آلمان در بازه زمانی ۱۹۷۱ تا ۲۰۲۰ معادل ۱.۷۲ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به رشد ۸.۵ درصدی سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ و کمترین رشد نیز رشد منفی ۱۰.۲ درصدی سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ بوده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.