stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 196394
  • 04 آذر 1399 - 22:21
1

آمار کرونا یزد ۴ آذر؛ ۲۱ فوتی و ۴۶۱ ابتلای جدید

آمار کرونا یزد ۴ آذر؛ ۲۱ فوتی و ۴۶۱ ابتلای جدید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: طی ۲۴ ساعته گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۴۶۱ بیمار مبتلا به کرونا در استان یزد شناسایی شدند و طی این بازه زمانی ۲۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان یزد فوت کرده‌اند.

قلم | qalamna.ir :

ابراهیم سلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ، با بیان اینکه در شبانه روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۴۶۱ بیمار مبتلا به کرونا در استان یزد شناسایی شدند، اظهار کرد: ۲۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در استان یزد فوت کرده‌اند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۳۶ نفر از این بیماران در بیمارستان‌های استان یزد تحت درمان قرار گرفته‌اند و مابقی بیماران نیز به صورت سرپایی در منازل دوران درمان را طی می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: از ابتدای شیوع کرونا ویروس تا کنون بیش از ۲۴ هزار نفر در استان یزد به کرونا مبتلا شده‌اند.

وی با توضیح اینکه افراد باید برای قطع زنجیره انتقال ویروس از حضور در تجمعات خودداری کرده و در منزل بمانند، تصریح کرد: کارشناسان بهداشتی از طریق سامانه ۱۱۱ آماده پاسخگویی به سوالات و ابهامات شهروندان و چگونگی درمان بیماری کووید ۱۹ هستند و افراد باید استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را جدی بگیرند.

وی با توضیح در خصوص بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه، تصریح کرد: در حال حاضر ۸۲۶ بیمار مشکوک به کرونا در بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها بستری هستند که از این تعداد ۱۸۶ نفر به دلیل شرایط حاد بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفته‌اند.

سلمانی ادامه داد: یزد جز استان‌های قرمز است و برای کاهش آمار مبتلایان و خارج شدن از وضعیت قرمز باید تمام افراد همکاری کنند و فاصله گذاری اجتماعی، ماسک زدن و ضدعفونی کردن را رعایت کنند و از حضور در اجتماعات، مراسم و دورهمی‌های خانوادگی بپرهیزند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.