stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 196384
  • 04 آذر 1399 - 19:33
0

چهره عجیب ویروس کرونا در آذرماه

قلم | qalamna.ir :
گروه جامعه: در چهارمین روز از سومین ماه فصل پاییز، آمار وزارت بهداشت و در مان از وضعیت شیوع و همه گیری کرونا در ایران با رکوردی جدید در تعداد مبتلایان همراه بود. آذر ماه در ارائه آمار کرونایی خود رفتاری نوسانی را از خود نشان داده است، ریزش برخی آمار و صعود برخی آمارهای دیگر در ۴ روز اخیر از آذرماه حکایت از رفتار متفاوت کرونا در این ماه دارد. در چهارمین روز آذر خیز مبتلایان کرونایی رکوردی جدید را به ثمر رساند، آنچنان که حد ابتلا نسبت به روز گذشته ۱۰ درصد رشد یافت و به ۱۳ هزار و ۷۲۱ نفر رسید. رکورد تست های کرونایی به عنوان دومین رکورد این روز حاکی از آن است که تستهای بیشتر می تواند مبتلایان مخفی بیشتری را نمایان کند.
 

رکورد قرمزترین روز کرونایی
در حالی که سوم آذر آمار ابتلای کرونا به کمتر از ۱۳ هزار نفر رسیده بود اما امروز هزار و ۲۰۰ نفر دیگر به این رقم اضافه شد. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ۴ آذرماه اما بالاترین حد روزانه این آمار از بدو ورود کووید ۱۹ به ایران رسید تا قرمزترین روز تقویم کرونایی در آذرماه به ثبت برسد.این رکورد در حالی در ایران به ثبت رسید که برخی منتظر کاهش تعداد مبتلایان طی روزهای آینده بودند، اما رفتار عجیب کرونا ویروس گویا قرار نیست تمامی داشته باشد.

رکورد تست های روزانه کرونایی
رکورد دیگری که در این روز به ثبت رسید در بخش تست ها و آزمایش های روزانه کرونا بوده است.مطابق با تصویری که وزارت بهداشت و درمان در قاب روزانه آمار کرونایی به تصویر کشیده است تست های کرونایی به بالاترین حد خود رسیده اند. بررسی آمار امروز نشان می دهد از ۴۲ هزار و ۷۹۱ نفر در روز جاری آزمایش کرونا گرفته شده است که از این میان ۱۳ هزار و ۷۲۱ نفر آن ها مبتلا به کرونا بوده اند. یعنی چیزی در حدود ۳۲ درصد.
همزمانی دو رکورد کرونایی تست و ابتلا می تواند به این حقیقت اشاره داشته باشد که هر چه آزمایش های کرونایی در کشور بیشتر انجام شود پرده از ابتلای بیماران مخفی بیشتری برداشته می شود. این اقدام زمانی که کنترل شده صورت بگیرد می‌تواند در جلوگیری از شیوع کرونا موثر باشد. از سوی دیگر چنانچه بیمارانی که تست آنها مثبت بوده اند تحت مراقبت های پزشکی قرار بگیرند هم می تواند از آمار های فوتی های کرونایی بکاهد و هم آنکه حتی هزینه درمان بیماران کاهش یابد.بااین حال آمار فوتی های روزانه باز هم سیاهی خود را به رخ کشید.

آمارهای سیاه ۴ آذر
در حالی که شمار مرگ و میر بر اثر کرونا روز گذشته به ۴۵۳ نفر تنزل پیدا کرده بود، امروز این میزان به ۴۸۳ نفر یعنی تنها ۳ نفر کمتر از رکورد فوتی های کرونایی رسید. بر این اساس شمار جانباختگان این بیماری در روز جاری نسبت به روز قبل در حدود ۶.۷ درصد رشد را تجربه کرده است.نوسان آمار های کرونایی در آذر ماه شاید از مهمترین ویژگی های این ماه در حوزه کرونا باشد آماری که در دامنه ای وسیع در هر روز جابجا می شود. اما با این حال آنچه که در این آمار هر گز دچار نوسان نشده است شمار بیماران بدحال کرونایی است.در همین خصوص این آمار در شصت و چهارمین روز پاییز برای پنجاه و چهارمین روز متوالی رکورد دیگری را به ثبت رسانید.در این خصوص حد بیماران وخیم کرونایی امروز به ۵ هزار و ۸۱۲ نفر رسید که رکورد دیگری در روز جاری به حساب می آید. چنانچه به این افزایش بیماران وخیم کرونایی توجهی نشود می تواند پیامدهای خطرناکی در آمار و تلفات کرونایی به ثبت برساند. 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.