stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 196373
  • 04 آذر 1399 - 18:44
1

خطر گیاهخواری برای سلامت استخوان‌ها

قلم | qalamna.ir :
گروه علمی: رژیم های غذایی گیاهی به طور کلی سالم هستند اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد این رژیم ها خطر چشمگیری به همراه دارد و احتمال شکستگی استخوان را افزایش می‌دهد.
متخصصان انگلیسی در یک مطالعه جدید به جمع آوری اطلاعات مربوط به رژیم غذایی، وضعیت سلامت و رفتاری ۵۴ هزار و ۸۵۸ نفر با میانگین سنی ۵۰ سال در فاصله سالهای ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ پرداختند.این افراد به لحاظ رژیم غذایی طبقه بندی شدند: ۲۹ هزار و ۳۸۰ نفر گوشتخوار بودند، ۸۰۳۷ نفر ماهی مصرف کرده و گوشت را حذف کرده بودند، ۱۵ هزار و ۴۹۹ نفر گیاهخوار بودند و ۱۹۸۲ نفر رژیم غذایی وگان داشته اند که مصرف گوشت، ماهی، محصولات لبنی و تخم مرغ را حذف کرده بودند.
محققان این افراد را برای مدت ۱۸ سال تحت کنترل داشتند و تعداد شکستگی‌ها در بدن و محل آن را ثبت کردند.
در این مطالعه وضعیت شرکت کنندگان به لحاظ جنسیت، میزان فعالیت بدنی، استعمال سیگار، مصرف الکل، استفاده از مکمل های غذایی و سایر فاکتورها مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که در مقایسه با گوشت خواران، گیاهخواران ۹ درصد و وگان‌ها ۴۳ درصد در معرض خطر ابتلا به هرگونه شکستگی قرار دارند. گیاهخواران و ماهی‌خواران تقریبا ۲۵ درصد در معرض خطر شکستگی مفصل ران بودند و خطر شکستگی مفصل ران در افرادی که رژیم غذایی وگان داشتند دو برابر بیش از گوشتخواران بوده است.
هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.