stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 196367
  • 04 آذر 1399 - 18:44
1

۵۲ روستا از مصوبات وزیر ارتباطات زیر پوشش اینترنت قرار گرفت

۵۲ روستا از مصوبات وزیر ارتباطات  زیر پوشش اینترنت قرار گرفت
هرمزگان/قلم- نشست بررسی آخرین وضعیت اجرای مصوبات سفر وزیر ارتباطات به استان هرمزکان با حضور دکتر همتی استاندار هرمزگان در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
قلم | qalamna.ir :

در این نشست، اجرای ۲۹۰کیلومتر فیبر نوری روستایی شامل ۲۱۰کیلومتر در مناطق عمومی بشاگرد و ۸۰کیلومتر در مناطق عمومی حاجی آباد  مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس گزارش ارائه شده در نشست امروز، کابل کشی فیبر نوری در ۲۰کیلومتر حدفاصل سیاهو – سرگز احمدی از توابع شهرستان حاجی آباد اجرا و طی مدت ۴۸ ساعت گذشته ۱۲کیلومتر فیبرنوری برای آغاز عملیات کابل کشی به روستای خمینی شهر از توابع شهرستان بشاگرد ارسال شده است.

در این نشست راه اندازی و ارتقاء ۸۰سایت تلفن همراه اول در استان نیز مورد بررسی قرار گرفت که تا کنون ۲۹سایت ارتقا ، ۱۸سایت در حال ارتقا و ۱۲ ایستگاه تا پایان آذرماه به پایان می رسد همچنین مابقی تا پایان دی ماه ارتقا خواهد یافت.

ارتقا و راه اندازی سایت روستاهای تیدر، دورمیش، آمیگی، بلبل آباد، دهندر، شه بابکو کوه حیدر از توابع بشاگرد، روستاهای سرزه خاروک، سمسیلو، ذرتوبالا، و گهره از توابع بندرعباس و روستاهای پور، کلیتوییه و طارم از توابع شهرستان حاجی آباد و روستاهای شهر جدید علوی توسط شرکت مخابرات استان و همراه اول صورت پذیرفته است.

ارتقاء ۱۲۰سایت شرکت ایرانسل نیز در نشست امروز از دیگر مباحث مطرح شده بود که بر اساس گزارش نماینده  شرکت ایرانسل، تا کنون ارتقاء روستاهای شهر شیب از توابع بشاگرد ، سراح شهدادی از توابع حاجی آباد ، آغوشک دل از توابع جاسک و پامنبر از توابع میناب توسط این شرکت انجام شده است.

همچنین بر اساس مصوبه و تفاهم قبلی، شرکت ایرانسل مقرر شده بود با احداث  ۹نگله دکل ۶۰متری پهنای باند لازم را در راستای ارتقاء ۵۲سایت فراهم کند که به‌دلیل کوهستانی بودن مناطق و نبود جاده دسترسی به نقاط تعیین شده برای احداث ریپیترها، با دستور استاندار هرمزگان به معاونت توسعه استانداری هرمزگان، مقرر شد هماهنگی لازم با شرکت توزیع برق و راه و شهرسازی و همچنین بهره گیری از امکانات پیمانکاران مستقر در منطقه، جاده دسترسی و برق مورد نیاز برای آغاز عملیات اجرایی این طرح، حداکثر طی مدت زمان دو هفته آماده شود.

دکتر همتی استاندار هرمزگان که در محل ساختمان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور داشت، با ارائه پیشنهاد جدیدی، خواستار ارتقاء سطح دسترسی به شبکه تلفن همراه و تلفن ثابت در منطقه غرب جاسک، محور ساحلی بندرعباس به جاسک، بندرعباس – سیرجان، جاده شهید رجایی، بندرعباس_خمیر ،  خمیر – بستک و داراب به سیرجان شد که وزیر ارتباطات نیز دستور فوری را به منظور پیگیری و رفع مشکلات مطرح شده از سوی استاندار هرمزگان صادر کرد.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات نیز با بیان اینکه شهرستان بشاگرد محرومیت های بسیار زیادی دارد، گفت: راه اندازی شبکه تلفن همراه و دسترسی به اینترنت لازمه توسعه این منطقه است که باید هر چه سریع تر این اتفاق مهم رقم بخورد.

وی افزود: بنا بود تا پایان سال جاری این پروژه ها به بهره برداری برسد اما به‌واسطه تلاش همه جانبه عوامل درگیر در این پروژه ها و پیشرفت نسبتا” خوب آن، اواخر دی ماه مصوبات سفر به هرمزگان به صورت کامل اجرایی می شود.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.