stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 196357
  • 04 آذر 1399 - 18:40
1

تفکر بسیجی محور اصلی توسعه همه جانبه جمهوری اسلامی ایران

تفکر بسیجی محور اصلی توسعه همه جانبه جمهوری اسلامی ایران
هرمزگان/قلم-پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج، یادآور بزرگترین و عزیزترین نهادی است که به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) تشکیل آن از الطاف جلیه خداوند تبارک و تعالی و شجره طیبه و درخت تناوری که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین حدیث عشق میدهد و به تعبیر مقام معظم رهبری بسیج حقیقتی شبیه افسانه هاست که برای جوانان شورآفرین، برای مردم امید آفرین و برای دشمنان بیم آفرین است.
قلم | qalamna.ir :

بسیجی همانطور که بارها در منظومه فکری امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی آمده فردی است با روحیه اخلاص،ایثار، شجاعت، ایمان و معنویت در پاسخ دادن به ضرورتهای جامعه اسلامی متناسب با مقتضیات روز است.

در ابتدا همه فکر می کردند بسیج کاربردش نظامی است و شبیه نیروهای شبه نظامی و چریکی در سایر کشورهاست اما بسیج در طول این چهل و یک سال گذشته نشان داد یک نیروی منحصر به فرد است که هیچ نمونه ای ندارد و بسیج یک تفکر است یک مکتب است که خصوصیت باارزش بهره گیری از ظرفیت بالقوه جوانان با توجه به نیازها و مقتضیات زمان را دارد.

با تشکیل اقشار مختلف بسیج در عرصه های گوناگون خدمات عمومی و تخصصی انجام می دهد. یکی از دلایل پیشرفت بسیج در همه ابعاد جوان گرایی که جزء لاینفک بسیج است چرا که محور اصلی حرکت انقلاب اسلامی از بدو پیروزی تاکنون جوانان پرشور بوده اند در واقع بسیج جوانترین مجموعه سازمانی منسجم در کشور است در هر کشوری نیروی انسانی حرف آخر را می زند. خوشبختانه در سالهای اخیر بسیج روی کیفیت نیروی انسانی و ارتقاء سطح علمی در همه اقشار بسیج خوب کار کرده است که خود باعث کارآمدی بیشتر در همه عرصه های فرهنگی، علمی، اقتصادی و فنی و حرفه ای شده است بسیج بایستی براساس بیانیه گام دوم فرصتی فراهم کند که با محوریت جوانان همه جنبه های مردم سالاری دینی محقق گردد. یک ساخت تغییر نگاه و باور مسئولان است در جهت جابجایی مدیران از نفس افتاده، حذف مدیران نفوذی، فاسد و استفاده از نیروهای جوان تازه نفس جهادی است.

این خود می تواند یکی از مراحل تکمیل دولت اسلامی باشد قطعاً اگر در حوزه ی منابع انسانی در همه ابعاد حرکت کنیم بسیج مسیر پایه گذاری تمدن اسلامی را هموار خواهد نمود. در همین راستا مقام معظم رهبری فرمودند: ((مردم سالاری دینی فقط شرکت در انتخابات نیست بسیج میتواند مظهر مردم سالاری دینی در همه ابعاد باشد.))

یکی از مهمترین ویژگیهای بسیج فراگیر بودن، غیرسیاسی و جناحی بودن آن است در همین ارتباط مقام معظم رهبری فرمودند: ((در بسیج باید طوری بسترسازی شود که هر کدام از آحاد ملت ایران بتوانند جای خود را در بسیج به راحتی پیدا کنند.))

لذا ما نیازمند سازماندهی عناصر مؤثر در جبهه انقلاب اسلامی در جهت انسجام نیروهای متعهد به انقلاب اسلامی هستیم.

با توجه به مقتضیات زمان اکنون کارکرد بسیج سازماندهی اجتماعی نهضت روشنگری، شفاف سازی به ویژه نظارت بر عملکرد بخشهای اقتصادی، مقابله با فساد اداری، رانت خواری و ارتقاء سلامت اداری با حضور جهادی برای مقابله با اشاعه الگوهای نامتعارف در فضاهای مجازی باید این تهدید که دشمن برای استحاله جوانان استفاده می کند به عنوان یک فرصت طلایی تولید فکر و انتشار سبک زندگی ایران اسلامی در راستای اهداف انقلاب اسلامی انجام دهد.

جهادی بودن، پویایی، نشاط اجتماعی، داشتن روحیه انقلابی باعث شد بسیج کارهای بزرگی انجام دهد و نشان داد که کارهای نشده که سایر دستگاه ها نتوانستند انجام دهند انجام داده است و با تشکیل پایگاه اجتماعی در محلات در همه عرصه به ویژه در حوزه ارتقاء سلامت و مقابله با ویروس منحوس کرونا و با اجرای رزمایشهای خدمات مؤمنانه، خدمات پزشکی، فرهنگی و معیشتی روحیه نشاط و امید در جامعه افزایش داده است.

با امید به اینکه ویژگیهای بسیج در گذر زمان از گزند نسیان و استحاله در امان بماند و رنگ و بوی مجموعه بسیج که سبقه ای الهی دارد بر همه مجموعه های اجرایی و تصمیم گیری کشور سایه افکند چرا که به فرموده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ((فرهنگ بسیجی است که می تواند بر همه تحولات این کشور فایق بیاید و حرکت این کشور را تضمین کند.  (۷/۹/۸۴) ))

امروز نیز جمهوری اسلامی برای عبور از میدان های سخت تا تحقق همه آرمانهای انقلاب اسلامی بیش از گذشته نیازمند چنین مجموعه ای گرانبهاست و تنها با چنین خصوصیاتی است که می توان اقتصاد مقاومتی را نهادینه کرد و با این نگرش می توان در جبهه علمی گل کاشت و برای تحقق عدالت و پیشرفت گام برداشت.

یاد و خاطره همه شهدای بسیجی و بخصوص ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان گرامی باد.

پرویز سالاری-مدیر دفتر سازمان دیده بان شفافیت و عدالت در استان هرمزگان

انتهای پیام/

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.