stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 196264
  • 04 آذر 1399 - 16:32
2

آغاز تاریخ نگاری دانشگاه شیراز

آغاز تاریخ نگاری دانشگاه شیراز
دانشگاه شیراز، با قدمت ۷۰‌ساله، بخش مهمی از تاریخ علمی شهر شیراز و ایران را در بر دارد.
قلم | qalamna.ir :
معاون پژوهشی دانشگاه شیراز گفت: مرحله دوم طرح تهیه تاریخ شفاهی و تاریخ‌نگاری این دانشگاه آغاز شد.
سیدمجتبی زبرجد با بیان این که دانشگاه شیراز تاریخی ۷۰ ساله دارد افزود: دانشگاه شیراز از نهاد‌های فعال و تأثیرگذار در کشور و گنجینه‌ای تاریخی به‌شمار می‌رود؛ از همین‌رو تهیه تاریخ شفاهی و تاریخ‌نگاری دانشگاه، ضروری است.
وی گفت: گام نخست طرح تاریخ نگاری دانشگاه شیراز، در سال‌های ۸۹ تا ۹۱ به‌سرپرستی دکتر محمدعلی رنجبر، دانشیار بخش تاریخ دانشگاه شیراز، در قالب مصاحبه با استادان پیشکسوت دانشگاه آغاز و ۱۵۰ مصاحبه در قالب طرح انجام شد.
معاون پژوهشی دانشگاه شیراز افزود: نتایج مصاحبه ها در قالب تاریخچه دانشگاه شیراز، به‌قلم دکتر رنجبر، در قالب کتابی دوجلدی نگاشته شد، اما به‌دلایل متعدد، این طرح در سال‌های گذشته  متوقف شد.
زبرجد گفت: از شهریورماه امسال، اقدامات لازم برای پی گرفتن این طرح و تکمیل آن از دانشکده‌های دامپزشکی و علوم آغاز شد که تاکنون در قالب ضبط گفت و گو‌های حضوری با استادان پیشکسوت و بازنشسته‌ دانشگاه، پیش رفته است.
معاون پژوهشی دانشگاه شیراز افزود:  تاریخ‌شفاهی و تاریخ‌نگاری این دانشگاه، پس از تهیه مصاحبه‌ها و جمع‌آوری تاریخ شفاهی دانشگاه، مکتوب می شود.
وی  گفت: تهیه و تدوین تاریخچه دانشگاه شیراز در انقلاب، تاریخچه دانشگاه شیراز در دفاع مقدس، تاریخچه فعالیت بانوان در دانشگاه شیراز و تاریخچه ارتباطات دانشگاه شیراز با صنعت از دیگر برنامه های این طرح است.
هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.