stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 196258
  • 04 آذر 1399 - 16:21
1

کرونا و افزایش بازارهای کریسمس در بلغارستان

کرونا و افزایش بازارهای کریسمس در بلغارستان

شهردار صوفیه، پایتخت بلغارستان از راه‌اندازی دو بازار جدا از هم برای کریسمس در روزهای کرونایی خبر داده و ادعا کرده است تمام شهروندان و مهمانان می‌توانند با رعایت پروتکل بهداشتی از این بازارها دیدن کنند.

قلم | qalamna.ir :

سرویس ترجمه ، در پی انتشار ویروس کرونا، مقامات رسمی در اغلب شهرهای جهان از بسته بودن بازارها در ایام کریسمس خبر داده و گفته‌اند هیچ غرفه‌ای حق فعالیت در روزهای سال نو را نخواهد داشت. این در حالی است که شهردار صوفیه ادعا کرده است که ساکنان و مهمانان پایتخت بلغارستان، کریسمس امسال به جای یک بازار، می‌توانند از دو بازار بزرگ کریسمس بازدید کنند. تمام امکانات، غذاهای محلی و فرنگی خوشمزه، نوشیدنی‌های دلچسب، سوغاتی‌های سنتی و مدرن و سایر اقلام در هر دو بازار به طور برابر موجود خواهد بود، بنابراین بازدیدکنندگان می‌توانند همچون سال‌های قبل، تمام نیازهای خود را در این بازارها برطرف کنند.

پیش از این قرار بود، سه بازار در سال جدید دایر شود، اما اثرات اقتصادی ویرانگر بیماری کووید -۱۹، برپایی بازار سوم را کنسل کرد. مقامات رسمی صوفیه از اعمال مقررات سختگیرانه در هر دو بازار خبر داده و ادعا کرده‌اند که مأموران امنیتی در سراسر مراکز خرید به کار گماشته خواهد شد تا بر اعمال مردم نظارت کنند.

قرار است در ایام برپایی بازارها، هر روز عصر برنامه موسیقی زنده با حضور کودکان و دانش‌آموزانی از مدرسه موسیقی صوفیه اجرا شود. تمام مردم شهر و همچنین مهمانان با رعایت قوانین کرونایی می‌توانند ضمن بازدید از بازار، برای تماشای موسیقی زنده حضور داشته باشند. علاوه بر این، مقامات رسمی از برگزاری روزانه برنامه‌های فرهنگی کاخ ملی فرهنگ شهر خبر داده‌اند که علاقمندان می‌توانند با رزرو قبلی در این برنامه‌ها شرکت کنند.

مقامات رسمی شهر به منظور ایجاد فاصله اجتماعی در فروشگاه‌های مواد غذایی و غرفه‌های خیابانی، موانعی از جنس شیشه نشکن نصب کرده‌اند تا در حین شلوغی بازار، هیچ فردی به حریم دیگری وارد نشود.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.