stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 196070
  • 04 آذر 1399 - 13:02
1

حکایت مرغ‌هایی که لاغر ماندند

حکایت مرغ‌هایی که لاغر ماندند

ایسنا/خراسان جنوبی رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: در مقطع زمانی ۱۰ مهرماه تا ۱۹ مهرماه در سراسر کشور به دلیل نبود جوجه یک روزه، مرغداران نتوانستند جوجه‌ریزی کنند و از طرفی نهاده‌های کافی نیز تامین نشد و مرغ تولیدی به وزن طبیعی نرسید.

قلم | qalamna.ir :

غلامرضا قوسی، رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این امر باعث شد تا در سراسر کشور کمبود مرغ تولیدی داشته باشیم و البته در خراسان جنوبی با توجه به کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی در تولید باز هم مازاد در تولید در استان داریم که به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: امیدواریم باتوجه به روند طبیعی جوجه ریزی از تاریخ ۱۰ آذرماه روند تولید به حالت عادی برگردد و با رفع نواقص سامانه بازارگاه برای تامین نهاده‌ها، کمبود تولیدی در سطح استان نخواهیم داشت.

قوسی ادامه داد: راه‌اندازی سامانه بازارگاه یکی از دستاوردها و اقدامات خوب دولت در جهت تامین به موقع و هدفمند نهاده‌های مورد نیاز واحدهای طیور استان است که با حذف واسطه کمک شایان توجهی به بهبود امر تولید خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دیروز نهاده‌های مربوط به دام و طیور استان در قالب سامانه بازارگاه به طور کامل در اختیار مرغداران قرار گرفت، افزود: همچنین سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی آمادگی دارد هرگونه مشکل احتمالی در خصوص تحول نهاده توسط مرغداران را پیگیری کند.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی ابزار امیدواری کرد: با تامین نهاده واحدهای مرغداری قیمت گوشت مرغ ظرف مدت هفته آتی به روال معمول برگردد.

سید غلامرضا زجاجی، رئیس اتحادیه مواد پروتئینی خراسان ‌جنوبی نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: افزایش قیمت گوشت مرغ در هفته‌های اخیر کشوری بوده و تنها مربوط به استان نیست. اکنون مرغ با قیمت ۳۴ هزار تومان در مراکز عمده فروشی و با قیمت ۳۶ هزار تومان در مراکز خرده فروشی به فروش می‌رسد.

علی تهوری، معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: مبنای قیمت کشتارگاه برمبنای قیمت مرغ زنده براساس فاکتور فروش است که به خرده فروشی می‌دهد.

وی افزود: با توجه به افزایش سطح قیمتی براساس مصوبه کمیته تخصصی تنطیم بازار استان مبلغ سود خرده فروشی اصناف برای هر کیلوگرم گوشت مرغ ۱۲۰۰ تومان تایید شد که اصناف در این مورد همراهی لازم را داشته‌اند.

در ۱۰ روز گذشته قیمت مرغ حدودا ۱۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است؛ عرضه کنندگان مرغ هم از این قیمت‌ها ناراضیند چراکه به دلیل این افزایش ناگهانی، مشتریان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.