stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 19603
  • 22 آذر 1394 - 12:48
3

نظرسنجی در آلمان؛ مرکل، اوباما و اردوغان “دروغ‌گویان سال”/ روحانی، پوتین و سیپراس راستگوترین‌ها

وب‌سایت آلمانی «الس شال اوند راوخ» یک نظرسنجی میان خوانندگانش برگزار کرد و از آنها خواست تا “دروغگوی سال” در جهان را مشخص کنند. آنگلا مرکل، باراک اوباما و رجب طیب اردوغان سه جایگاه نخست این نظر سنجی را از آن خود کردند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در شرایطی که سال ۲۰۱۵ به پایان خود نزدیک می‌شود، این وب‌سایت معروف آلمانی نظرسنجی‌ خود را برگزار کرد تا میزان اعتماد خوانندگانش را با توجه به تمام تحولات سال جاری میلادی بسنجد. به نظر می‌رسد که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اعتماد شهروندان کشورش را از دست داده باشد چرا که ۳۹ درصد از خوانندگان رتبه نخست عنوان “دروغگوی سال” را به وی دادند.

البته این وب‌سایت می‌گوید که فقط شهروندان آلمانی در این نظرسنجی شرکت نکردند بلکه افرادی از ۴۰ کشور مختلف هم نظراتشان را در این یاره گفته‌اند.

حدود ۲۱ درصد از شرکت‌کنندگان بر این باور بودند که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا مستحق شناخته‌شدن با عنوان “بزرگترین دروغگو” است. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه نیز ۱۸ درصد رای آورد تا در جایگاه سومین سیاستمدار دروغگو قرار بگیرد.

براساس این نظرسنجی آلمانی‌ها، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، الکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان و حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران را صادق‌ترین سیاستگذاران دانسته‌اند.

بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه با ۱۰ / ۰ درصد رای و فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه نیز با ۷۷ / ۰ رای در میان سیاستمداران راستگوی جهان از نظر این وب‌سایت آلمانی قرار گرفتند.

نویسنده این مطلب با خلاصه کردن نتایج نظرسنجی تاکید کرد که آنگلا مرکل همان کسی است که مجله تایم آن را “شخص سال” معرفی کرد.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.