stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 195767
  • 03 آذر 1399 - 18:51
1

مبارزه با کرونا در مجهزترین مرکز ترومای جنوب کشور

مبارزه با کرونا در مجهزترین مرکز ترومای جنوب کشور
بیمارستان حاج محمداسماعیل امتیاز و فوریت‌های جراحی شهید رجایی به عنوان مجهزترین مرکز ترومای جنوب کشور، با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود حتی در بحران کروناویروس به مصدومان خدمات ارایه می‌دهد.
قلم | qalamna.ir :
رئیس بیمارستان حاج محمداسماعیل امتیاز و فوریت‌های جراحی شهید رجایی گفت: تروما به بیمارانی گفته می‌شود که به دلایلی در سوانح و حوادث مختلف مانند تصادفات رانندگی، سقوط از ارتفاع، ضرب و جرح، تیرخوردگی و خودکشی، آسیب دیده اند.
دکتر سید امیررضا مصباحی افزود: این بیمارستان به بیماران و مراجعانی از استان فارس و استان‌های همجوار، به صورت بستری و سرپایی، خدمات ارایه می‌دهد.
این متخصص ارتوپدی و فلوشیپ جراحی ستون فقرات افزود: بخش‌های این مرکز شامل احیا و اسکرین، اتفاقات و فوریت‌های جراحی، ارتوپدی، آی سی یو، اتاق عمل، آزمایشگاه، رادیولوژی، سی تی اسکن، سونوگرافی، فیزیوتراپی و درمانگاه تخصصی و فوق‌تخصصی است.
 
وی گفت: در این مرکز متخصصانی از گروه‌های مختلف پزشکی مانند ارتوپدی، نوروسرجری، جراحی عمومی، جراحی ستون فقرات، توانبخشی و طب فیزیکی، کلیه و مجاری ادراری، داخلی، بیهوشی، ENT، طب اورژانس، چشم، جراحی فک و صورت، جراحی پلاستیک، نورولوژی، قلب و عروق، پزشکی قانونی و پزشک عمومی، به صورت شبانه روزی در حال ارایه خدمات به مراجعان هستند.
رییس بیمارستان شهید رجایی شیراز گفت: این مرکز با ۳۳۵ تخت فعال عادی و ۵۴ تخت فعال در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU)، خدمات تخصصی و فوق تخصصی ارایه می‌دهد، همچنین دو مجموعه اتاق عمل در نوبت‌های صبح و عصر و یک مجموعه اتاق عمل اورژانس به صورت شبانه روزی با حضور متخصصین بیهوشی مقیم در این مرکز فعال است.
دکتر مصباحی بیان کرد: بیمارستان حاج محمد اسماعیل امتیاز، با دارا بودن درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی در تخصص‌های مختلفی مانند ارتوپدی، توانبخشی، جراحی عمومی، فک و صورت، پلاستیک و طب اورژانس، جراحی مغز و اعصاب به بیماران سرپایی در نوبت صبح و عصر خدمات ارایه می‌دهد و کلینیک زخم این درمانگاه نیز برای بیماران سرپایی مبتلا به زخم‌های کرونیک و مزمن فعال است که در حال حاضر با توجه به شرایط بحرانی به کلینیک کووید۱۹ کارکنان تبدیل شده است.
این متخصص ارتوپدی و فلوشیپ جراحی ستون فقرات ادامه داد: در این مدت با برنامه ریزی‌های صورت گرفته کلینیک زخم بیمارستان به فضای درمانگاهی برای کارکنان مشکوک به کرونا تبدیل شد که به عنوان یکی از اقدامات شاخص و ارزشمند بیمارستان به شمار می‌رود و از همان ابتدای شیوع بیماری، با حضور پزشک عمومی روزانه به مدت دست کم دو ساعت فعال بوده و خدمات تشخیصی و درمانی به کارکنان بصورت رایگان ارائه می‌شود.
مصباحی اضافه کرد: پزشکان و کارکنان با کوچکترین علائم یا مشکوک با فرآیندی مشخص به درمانگاه مراجعه و پس از معاینه بالینی بر اساس پروتکل‌های علمی، اقدامات تشخیصی و درمانی نظیر: رادیولوژی و سی تی اسکن و تست‌های تشخیصی کرونا انجام می‌شود و در صورت نیاز به متخصص عفونی مقیم بیمارستان ارجاع می‌یابند، همچنین تمامی این فرآیند‌ها به صورت رایگان در داخل بیمارستان انجام می‌شود که موجب کمک به کنترل اپیدمی و افزایش رضایتمندی کارکنان نیز می‌شود.

دکتر مصباحی از مردم خواست تا با رعایت بیشتر دستورات بهداشتی برای ریشه کنی این ویروس منحوس مجموعه سلامت را یاری کنند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.