stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 195740
  • 03 آذر 1399 - 18:19
0

ضمانت حداقل نرخ بازدهی برای سهام برخی شرکت‌های تابعه

ضمانت حداقل نرخ بازدهی برای سهام برخی شرکت‌های تابعه

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی از برنامه‌ریزی این شرکت برای انتشار اوراق اختیار فروش تبعی روی سهام برخی از شرکت‌های تابعه به منظور ضمانت دستیابی به حداقل نرخ بازدهی برای سهامداران حقیقی و خرد آنها خبر داد.

قلم | qalamna.ir :

بنابراعلام پاکسان، امیر تقی‌خان تجریشی ضمن اعلام این خبر گفت: این روزها با توجه به تداوم روند هیجانی نزولی در بازار سرمایه، ضرورت ایفای نقش توسط سرمایه‌گذاران حقوقی و بزرگ بیش از همیشه احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه حضور مستمر این گروه از سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه سبب می‌شود که با بهره‌مندی از دانش و تخصص بطور مستمر به بررسی و پایش سهام موجود در سبد سرمایه‌گذاری خود و بهینه‌سازی ترکیب آن بپردازند، افزود: این شرکت‌ها می‌توانند با جهت‌دهی مناسب به بازار برای ایجاد اطمینان و اعتماد بلندمدت به بازار سرمایه به‌عنوان عرصه‌ای برای تخصیص بهینه‌ی سرمایه‌های خرد و مازاد گام بردارند.

این فعال بازار با تاکید بر اینکه در حال حاضر، با توجه به واقعیت‌های اقتصاد کشور همچون افزایش سطح عمومی قیمت‌ها و نرخ ارز، قیمت سهام بسیاری از شرکت‌ها به سطوحی پایین‌تر از ارزش کارشناسی رسیده است، گفت: در این میان، گروه توسعه ملی به عنوان یکی از چهار هلدینگ چندرشته‌ای صنعتی بورسی کشور تاکنون به طرق مختلفی برای کنترل نوسانات هیجانی بازار به ایفای نقش پرداخته است.

مدیرعامل وبانک ادامه داد: مدیریت این شرکت قصد دارد با انتشار اوراق اختیار فروش تبعی روی سهام برخی از شرکت‌های تابعه دستیابی به حداقل نرخ بازدهی را برای سهامداران خرد آنها ضمانت کند، در واقع این ابزار با قیمت تقریباً رایگان (یک ریال در روز عرضه) برای خریداران این اوراق این اطمینان را ایجاد می‌کند که در صورتی که سهام خود را تا روز سررسید به فروش نرسانند، به حداقل بازده مطلوبی دست خواهند یافت.

وی تصریح کرد: دارندگان این اوراق می‌توانند مطمئن باشند که در صورت نگاه داشتن سهام خود تا روز سررسید اوراق، در صورتی که قیمت اِعمال آن کمتر از قیمت بازار باشد، سهام خود را به ناشر اوراق بفروشند و عملا بازدهی مثبت خود را از طریق خرید اوراق اختیار فروش تبعی بیمه نمایند. البته این احتمال که سهام مورد ضمانت در آن روز، قیمت گرانتری در بازار داشته باشد (و بالتبع نیازی به اِعمال اوراق نباشد) هم وجود دارد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در بازارهای توسعه یافته استفاده از ابزارهای مشتقه مسیری برای مخابرۀ پیام های اقتصادی به کنشگران بازارهاست و بهره­ گیری از اوراق اختیار فروش تبعی عملاً نشان دهندۀ اطمینان سهامداران به ارزش سهام خود می باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.