stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 195640
  • 03 آذر 1399 - 17:04
1

دژاگه: تمرکزم روی تراکتور است نه تیم‌ملی

قلم | qalamna.ir :
گروه ورزشی: گفت‌وگو با اشکان دژاگه همیشه جذابیت‌های خاص خودش را دارد. بازیکنی که در مکتب فوتبال آلمان پرورش یافت و توسط کارلوس کی‌روش به تیم‌ملی ایران دعوت شد، حالا سومین فصل حضورش در لیگ ایران را پشت سر می‌گذارد. کاپیتان سابق تیم‌ملی و یکی از بازیکنان تأثیرگذار لیگ، یک روز بعد از بازی تراکتور مقابل نساجی به سؤالات همشهری درخصوص مسائل مختلف پاسخ داده است.
 

 در مقابل نساجی به دومین تساوی طی ۲ بازی رسیدید. درخصوص شرایط این بازی صحبت می‌کنی؟
فکر می‌کنم توانستیم فوتبال خوبی را به نمایش بگذاریم. به‌نظرم در بازی هفته اول مقابل تیم مسجدسلیمان هم خوب بودیم اما مقابل نساجی توانستیم حتی بهتر از بازی قبل ظاهر شویم. شانس‌های زیادی برای گلزنی داشتیم اما از آن روزهایی بود که توپ‌ها توی گل نمی‌رفت. البته زمین مسابقه هم شرایط را برایمان سخت کرده بود. به هرحال می‌دانید بازی در چمن مصنوعی سخت است. در مجموع سرمربی و کاپیتان تیم خیلی از روند فنی بازی راضی بودند. حالا در بازی سوم می‌خواهیم به پیشرفت‌مان ادامه دهیم و ۳امتیاز را بگیریم.

 اما بازی بعدی‌تان مقابل سپاهان مدعی است و بازی سختی را پیش رو دارید. نظرت در مورد این بازی چیست؟
به‌نظر من همه بازی‌های لیگ ایران سخت است و واقعا بازی آسانی وجود ندارد. ضمن اینکه همه تیم‌ها مقابل ما خیلی باانگیزه بازی می‌کنند. در گذشته هم همواره تیم‌ها مقابل تراکتور همینطور باانگیزه بودند اما امسال انگیزه‌شان بیشتر هم شده است، چراکه مقابل قهرمان جام‌حذفی و نماینده ایران در لیگ قهرمانان بازی می‌کنند. به‌خاطر همین انگیزه رقیبان است که می‌گویم بازی آسانی نداریم.

 با وجود اینکه ورزشگاه یادگار امام میزبان بازی است اما جای خالی هوادارانتان احساس می‌شود.
بله واقعا جای هواداران خالی است. بازی کردن در ورزشگاه پر از تماشاگر لذت دیگری دارد مخصوصا در استادیوم خانگی ما که جای هواداران واقعا خالی است. البته این شرایط تنها برای کشور ما نیست، در همه کشورها وضعیت همینطور است. ان‌شاءالله مسائل بهداشتی را رعایت کنیم تا ویروس کرونا زودتر برود، زندگی معمولی مردم برگردد و هواداران هم بتوانند به ورزشگاه بیایند. شما توجه داشته باشید که بازی اول چقدر مهم است و ما اگر در بازی اول مقابل نفت مسجدسلیمان هوادارانمان را داشتیم مطمئنا شرایط خیلی بهتر می‌شد و با حمایت پرشور آنها می‌توانستیم شانس بیشتری برای برد داشته باشیم. در کل شرایط معمولی فوتبال و زندگی با این بیماری دچار مشکل شده که امیدوارم زودتر به شرایط نرمال برگردیم.

 راجع به‌کار کردن با علیرضا منصوریان چه نظری داری؟
به‌هرحال علی‌آقا را همه می‌شناسند. من جوانتر هم که بودم ایشان را می‌شناختم چون در آلمان بازی کرده و در تیم‌های اروپایی و تیم‌های بزرگ ایرانی سابقه بازی دارد. در مربیگری هم سابقه خوبی دارد. ما هم الان داریم زیر نظر او فوتبال خوبی بازی می‌کنیم و از کار کردن با او لذت می‌بریم. علی‌آقا سال‌ها مربیگری کرده، در تراکتور هم نیاز به زمان دارد. مربی و بازیکنان جدیدی به تیم اضافه شده‌اند و تا تیم جا بیفتد زمان می‌برد.

 در گذشته که منصوریان به‌عنوان دستیار کی‌روش در تیم ملی بود با او کار کردی؟
بله در تیم ملی یک مقطع کوتاه با ایشان کار کردم. البته در آن مقطع که من عضو تیم فولام انگلیس بودم متأسفانه پایم شکست و ۳بازی آخر مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۴ را که مقابل لبنان، قطر و کره‌جنوبی بود به‌خاطر همین موضوع از دست دادم. اما یک مدت کوتاه را با علی‌آقا کار کردم و الان هم امیدوارم فصل خوبی را با ایشان و همه بازیکنان داشته باشم.

 قبل از حضور در تمرینات تراکتور، شایعاتی در مورد جدایی‌ات از این تیم و پیوستن به سایر تیم‌های ایرانی به گوش می‌رسید. خودت در مورد این اخبار صحبتی داری؟
بله حرف زیاد بود. این نوع شایعات در مورد تیم آینده‌ام همه ساله وجود داشته و دارد. من با تراکتور قرارداد ۳ساله بستم ولی بعد از ۶ماه که از حضورم در این تیم می‌گذشت دائما بحث‌هایی در مورد اینکه اشکان می‌خواهد از تراکتور جدا شود یا به فلان‌تیم برود مطرح می‌شد! اما من معمولا وقتی با تیمی قرارداد می‌بندم تا آخرش پایبندم. سال اولی که ما به تراکتور آمدیم خوب شروع کردیم و داشتیم در همان سال اول برای قهرمانی می‌جنگیدیم. به نظرم  در تیم جدید که نخستین بار در ایران بازی می‌کردم بازی‌های بدی انجام ندادیم. در سال دوم هم که خوشبختانه توانستیم عنوان قهرمانی جام‌حذفی را کسب کنیم و حالا در سال سوم بعد از این همه زحمت می‌خواهیم در لیگ، آسیا و حذفی به موفقیت برسیم. برای رسیدن به این اهداف سعی کردیم همه‌چیز را آرام نگه داریم.

 آیا پیشنهادی هم از سایر تیم‌ها داشتی یا همه‌چیز شایعه بود؟
بله پیشنهادهایی بود. حالا نمی‌گویم پیشنهادها از کجا بودند. اما فصل پیش وقتی توانستیم به‌طور مستقیم سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنیم برایم مهم بود اینجا بمانم و با تیم تراکتور اهدافمان را پیش ببریم.

 از زمان آمدن اسکوچیچ به تیم‌ملی دعوت نشده‌ای. در این مورد صحبتی داری؟
این سؤال را بعد از بازی تراکتور و نساجی هم خبرنگاران از من پرسیدند. تنها جواب من این است که الان تمرکزم فقط روی تراکتور است نه تیم ملی. همین. یک خواهش هم از اهالی رسانه دارم که بعد از بازی‌های باشگاهی در مورد تیم ملی سؤالی از من نپرسند.

 کی‌روش بعد از قطع همکاری با ایران هدایت تیم‌ملی کلمبیا را برعهده گرفت و اخیرا ۲ شکست سنگین مقابل اروگوئه و اکوادور داشته است. چه نظری در این ارتباط داری؟
نتایج او را دنبال می‌کنم. این همه سال با آقای کی‌روش کار کردیم و خیلی طبیعی است که هنوز او را دنبال کنم و بازی‌های تیمش را ببینم. جایی هم که مربیگری می‌کند جایگاه خودش را در فوتبال دارد. کلمبیا تیم قدرتمند و بازیکنان بزرگی دارد و کی‌روش هم تا قبل از این ۲ بازی خیلی خوب کار کرده بود. هر کس کارلوس کی‌روش را می‌شناسد می‌داند او هر جا بوده موفق عمل کرده است. امیدوارم مسئولان فوتبال کلمبیا هم به او وقت بدهند تا تیم را درست کند. در آمریکای‌جنوبی تیم‌های قدرتمندی حضور دارند و کار کردن در چنین قاره‌ای اصلا آسان نیست. من برای کی‌روش دعا می‌کنم که موفق باشد. چون چند سال نه برای من بلکه برای فوتبال ایران خیلی زحمت کشید. برای جوانان ایرانی خیلی زحمت کشید و کمک‌شان کرد تا موفق شوند. برای همین هم من دعا می‌کنم تا نتایج بهتری کسب کند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.