stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 195637
  • 03 آذر 1399 - 17:02
0

سردار رعیتی فرد: فلسفه بسیج تبدیل تهدید به فرصت است

سردار رعیتی فرد: فلسفه بسیج تبدیل تهدید به فرصت است

ایسنا/مرکزی رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور گفت: فلسفه بسیج به عنوان یک نیروی مردمی، تبدیل تهدید به فرصت و مقابله با توطئه های دشمنان است.

قلم | qalamna.ir :

سردار سرتیپ دوم پاسدار علی‌حسین رعیتی‌فرد امروز دوشنبه سوم آذرماه در جریان بازدید از کارخانه دینا استیل کاوه واقع در شهرصنعتی کاوه شهرستان ساوه به برنامه های سازمان بسیج مستضعفین برای تحقق شعار امسال با عنوان جهش تولید اشاره کرد و گفت: بسیج خود را مکلف به حمایت از تولید دانسته و در کنار رزمندگان جنگ اقتصادی در واحدهای تولیدی و صنعتی برای تحقق شعار سال تلاش می کند.

وی به حرکت درآمدن چرخ های تولید و جلوگیری از رکود را لازمه جهش تولید دانست و افزود: رفع موانع تولید موضوع اولویت داری است که بسیج در کنار کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید دنبال می کند. بر این اساس با بازدیدهای میدانی و بررسی مشکلات و موانع تولید تصمیمات لازم برای برون رفت از مشکلات اتخاذ می شود.

سردار رعیتی‌فرد، تسهیل گری در تولید و رفع موانع بین بخشی با هماهنگی استانداران و فرمانداران سراسر کشور برای کاهش مشکلات پیش روی تولید را اولویت اصلی سازمان بسیج کارگری در حوزه تولید دانست و افزود: در شرایط تحریمی تولیدکنندگان فرصت را مغتنم شمرده و با تولید و عرضه محصولات با کیفیت ایرانی علاوه بر تامین نیاز داخل، کشورهای خارجی را بازار هدف قرار دهند و کالای رقابت پذیر به دنیا ارائه دهند.

وی بیان کرد: تولید کالای رقابت پذیر با تبدیل تحریم به فرصت و با اتکا به توانمندی داخلی و بهره گیری از دانش فنی ایرانی برگرفته از تخصص و تعهد مجاهدان اقتصادی امکان پذیر خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج کارگران در ادامه، تامین مواد اولیه، نقدینگی، گردش مالی و استمهلال وام بانکی را از مشکلات مهم پیش روی تولیدکنندگان بیان کرد و افزود: با سازوکاری که از سوی قوه قضائیه و وزارت صنعت اندیشیده شده است مشکل تامین مواد اولیه و گردش مالی به حداقل رسیده است.

وی تصریح کرد: سازمان بسیج کارگری به عنوان سرباز نظام در کنار تولیدکنندگان قرار دارد و همانطور که در جنگ نظامی مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستاد در جنگ اقتصادی نیز دوشادوش مجاهدان و سربازان اقتصادی برای مقابله با توطئه های دشمنان می ایستد و در شرایطی که کروناویروس مشکلاتی را برای حوزه اقتصادی کشور ایجاد کرده است تلاش خواهیم کرد تا جهش در تولید محقق شود و مردم کمبودی در تامین کالاهای مورد نیاز خود نداشته باشند.

در ادامه معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز به نقش بسیج در تحقق جهش تولید پرداخت و گفت: جهش تولید به مفهوم حمایت واقعی از تولید و رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان و کارآفرینان است.

علی میرزایی افزود: با وجود تحریم های ظالمانه، اما با تلاش تولیدکنندگان، تحریم به فرصت تبدیل شده است و کارخانجات علاوه بر تامین نیاز داخل مزیت صادراتی پیدا کرده و بازارهای جهانی را تصاحب کردند.

وی به استعداد و توانمندی بالای کشور در تولید اشاره کرد و افزود: حمایت از صنعتگران و کارآفرینان از رویکردهای بسیج است که علاوه بر ایجاد اشتغال و تولید موجب هم افزایی و افزایش سهم تولید در بازارهای داخلی و خارجی شده است.

فرماندار ساوه افزود: خوشبختانه در سایه جهش و شتاب در تولید در سال جاری واحدهای تولیدی و صنعتی کمترین تعدیل نیرو را داشته اند و چرخ‌های تولید شتابان تر از گذشته به حرکت درآمدند. امروز بسیاری از کارخانجات به دنبال جذب نیروی کار و نیروی انسانی کارآفرین هستند.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز نهضت سراسری جهش تولید مبتنی بر شعار سال را یکی از برنامه های محوری بسیج دانست و گفت: حمایت از کارآفرینان و اعطای تسهیلات اشتغالزایی با ارتقای مهارت های شغلی، ایجاد و توسعه پایگاه های مقاومت در صنایع و تسهیل در تولید از سیاست های بسیج است.

سرهنگ پاسدار حجت الله دستجانی افزود: تشکیل تیم های علمی و حضور در صنایع راکد و نیمه فعال توسط بسیج مهندسین با هدف عارضه یابی مشکلات تولید، از دیگر فعالیت های بسیج است که در این راستا با شناسایی ۲۰ واحد تولیدی و صنعتی غیرفعال، مشکلات موجود بررسی و در ستاد تسهیل شهرستان و استان مطرح و تصمیم‌گیری می‌شود.

وی علمی کردن کشاورزی و آموزش کشاورزان برای افزایش سطح زیرکشت و بهبود عملکرد تولیدات کشاورزی را از دیگر فعالیت های بسیج در حوزه تولید محصولات باغی و زراعی دانست که در این راستا ۴۰۰ کشاورز توسط تیم مهندسین کشاورزی بسیجی آموزش داده شده‌اند.

وی افزایش هشت هزار تن گندم در سال جاری را نتیجه کار علمی و آموزشی بسیج جامعه کشاورزی بیان کرد و افزود: بسیج همواره به دنبال حل مسئله است و امروز مسئله اصلی کشور بهبود شرایط اقتصادی و جهش در تولید صنعتی و کشاورزی است.

 در حاشیه این بازدید پایگاه مقاومت شهید عباس بابایی این واحد تولیدی و صنعتی با حضور مسئولان افتتاح شد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.