stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 195635
  • 03 آذر 1399 - 17:02
0

اخلاق کسب و کار در کشور هنوز جا نیفتاده است

اخلاق کسب و کار در کشور هنوز جا نیفتاده است

یک کارشناس حوزه کار ضعف فرهنگ کار و اخلاق کسب و کار را از مهمترین موانع جریان کارآفرینی در کشور دانست و گفت: قوانینی که در کشور وضع می شود باید از مسیر کارشناسی عبور کند و بخشهای تاثیرپذیر از آن قوانین حتما در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها نقش داشته باشند.

قلم | qalamna.ir :

علی اکبر لبافی در گفت وگو با اظهارکرد: مباحث مربوط به توسعه کارآفرینی به توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری و ایجاد کسب و کارهای خلاقانه بر می گردد. متاسفانه فرهنگ کار و اخلاق کسب و کار در کشور یکسری مشکلات خاص خود را دارد و اخلاق کسب و کار در کشور هنوز جا نیفتاده است.

وی گفت: ما باید به سمت و سوی توسعه فرهنگ کار حرکت کنیم و برای این منظور لازم است ابتدا فرهنگ کار در جامعه نهادینه و کار ارزشمند شود تا اخلاق کسب و کار در کشور را بهبود بخشد.

این کارشناس حوزه کار با اشاره به موانع پیش روی کارآفرینی در کشور تصریح کرد: معتقدم آنچه که بیش از همه مانع کارآفرینی در کشور شده ضعف فرهنگ کار و کارآفرینی است و کار هنوز از قداست و ارزشمندی لازم برخوردار نیست.

لبافی قوانین و مقررات مخل کسب وکار را از دیگر موانع عنوان کرد و گفت: قوانینی که در کشور وضع می شود از مسیر کارشناسی عبور نمی کند. در بسیاری از کشورهای توسعه یافته از جمله آلمان در کارگروههایی که بخشهای خصوصی و تعاونی و اصناف حضور دارند مباحث مربوط به کارآفرینی بررسی می شود و بخش تاثیرپذیرناشی از تصمیمات و قوانین در را در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها دخالت می دهند ولی در کشور ما این مداخلات به طور کلی کمتر دیده می شود و بعضا قانونگذاری بدون حضور کسانی صورت می گیرد که عملا نقشی در تولید، صادرات، تجارت و بنگاهداری ندارند و این مساله از اشکالات اساسی کار است.

به گفته وی همانطور که از بخش خصوصی در کشور اشتغالزایی، تولید، صادرات، ارزآوری و گردش بانکی خوب را انتظار داریم باید نقش این بخش را در حوزه های تصمیم گیری و تصمیم سازی مهم بدانیم و نظرات و دیدگاههای فعالان و صاحبنظران بخش خصوصی را مورد توجه قرار بدهیم.

انتهای پیام

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.