stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 195600
  • 03 آذر 1399 - 16:01
0

وزارت جهادکشاورزی خواستار حمایت از واحدهای تولیدی پرورش گل و گیاه شد

وزارت جهادکشاورزی خواستار حمایت از واحدهای تولیدی پرورش گل و گیاه شد

وزیر جهاد کشاورزی در نامه ای به معاون اقتصادی رئیس جمهوری خواستار حمایت از واحدهای تولیدی پرورش گل و گیاه از طریق متعادل سازی بازار محصولات گل و گیاهان زینتی با افزایش تولید و تقاضای گل در جامعه شد.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا در متن نامه کاظم خاوازی به نهاوندیان آمده است:

همانگونه که مستحضرید شیوع ویروس کرونا اثرات منفی بر کلیه فعالیت‌های اقتصادی از جمله بخش کشاورزی داشته است. با در نظر داشتن این مساله و به منظور حمایت از کسب و کارهای کوچک آسیب دیده، هیئت محترم وزیران و شورای پول و اعتبار تسهیلات حمایتی ویژه را برای رسته کسب و کارهای آسیب دیده از بیماری کرونا و از جمله رسته چهاردهم بخش کشاورزی، مشتمل بر «واحدهای پرورش مرغ گوشتی و مرغ مادر گوشتی، مراکز تولید محصولات گلخانه‌ای سبزی و صیفی‌جات و مراکز تولید و عرضه گل و گیاهان زینتی و ماهیان زینتی» منظور نمودند.

فعالیت پرورش گیاهان شاخه بریده و زینتی را می‌توان از جمله فعالیت‌های بسیار خسارت دیده از بیماری کرونا در بخش کشاورزی عنوان نمود. با شیوع بیماری کرونا، بازارهای مصرف داخلی گل و گیاه در مراکز تفریحی و مناسبتی (جشن‌های تولد، عروسی و عزاداری) کاهش یافته و تولید کنندگان نیز به لحاظ بسته شدن مرزها نتوانستند محصولات پرورشی خود را صادر نمایند. بنابراین با از دست دادن بازار و عدم امکان ذخیره‌سازی تولیدات به لحاظ فساد پذیری آن، تولید کنندگان واحدهای خود را تعطیل و متحمل آسیب شدید اقتصادی شده‌اند. از طرفی پرداخت تسهیلات ویژه کرونا برای بنگاه‌های تولیدی برحسب تعداد، اشتغال رسمی و غیررسمی جوابگویی خسارات وارده به گل و گیاه زینتی نبوده و تعداد کم واحدهای استفاده کننده از تسهیلات ویژه کرونا نیز بیانگر ضروری بودن تغییر سیاست در این زمینه می‌باشد.

لذا این وزارتخانه خواستار حمایت از واحدهای تولیدی پرورش گل و گیاه از طریق متعادل سازی بازار محصولات گل و گیاهان زینتی با افزایش تولید و تقاضای گل در جامعه می‌باشد. بدین لحاظ خواهشمند است دستور فرمایید اقدامات ذیل را برای فعال سازی و کاهش خسارات وارده به واحدهای پرورش گل و گیاه مبذول و از نتیجه اقدامات، این وزارتخانه را آگاه نمایید:

۱_ بازارهای گل و گیاه و واحدهای گل فروشی از محدودیت‌های فعالیت مشاغل اعمال شده توسط ستاد کرونا مستنثنی شده و ساعات کاری آنها نیز افزایش یابد.

۲_ مبلغ ۱۰۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش ارزان قیمت از محل منابع بسته حمایتی مقابله با کرونا، برای تامین نهاده‌های تولید در واحدهای تولیدی گل و گیاه زینتی، در قالب دستورالعمل‌ اجرایی که به طور مشترک توسط وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه خواهد شد، در اختیار پرورش دهندگان گل و گیاه زینتی قرار گیرد.

انتهای پیام  

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.