stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 195594
  • 03 آذر 1399 - 16:00
2

استاندارد ملی الزامات ایمنی مترو تدوین شد

استاندارد ملی الزامات ایمنی مترو تدوین شد

استاندارد «الزامات ایمنی در مراحل طراحی ایستگاه ها، تونل ها و بهره برداری از آن ها در سیستم های حمل و نقل ریلی درون شهری و حومه (مترو) » در کمیته ملی تصویب شد.

قلم | qalamna.ir :

آزیتا خضرایی، مدیرکل دفتر تدوین استانداردهای ملی، ﻫﺪف از ﺗﺪوﯾﻦ اﯾﻦ اﺳﺘﺎﻧﺪارد را تعیین ﺣﺪاﻗﻞ اﻟﺰاﻣﺎت ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز در ﻣﺮاﺣﻞ ﻃﺮاﺣﯽ و ﺑﻬﺮهﺑﺮداری از اﯾﺴﺘﮕﺎهﻫـﺎ، ﺗﻮﻧﻞﻫﺎ، ﭘﺎﯾﺎﻧﻪﻫﺎ و ﺳﺎﻣﺎﻧﻪﻫﺎی ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ رﯾﻠﯽ درونﺷﻬﺮی و ﺣﻮﻣﻪ دانست و گفت: اﯾﻦ اﺳﺘﺎﻧﺪارد در ﺳﯿﺴﺘﻢﻫﺎی ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ رﯾﻠﯽ درونﺷﻬﺮی و ﺣﻮﻣﻪ (ﻣﺘﺮو، ﻗﻄـﺎر ﺳـﺒﮏ ﺷـﻬﺮی، ﻣﻨﻮرﯾـﻞ و ﺗﺮاﻣﻮا و ﻣﺎﻧﻨﺪ آن) ﮐﺎرﺑﺮد دارد.

نسخه نهایی این استاندارد برای بهره برداری کاربران بر روی پورتال سازمان ملی استاندارد ایران به نشانی www.isiri.giv.ir  قرار خواهد گرفت.

گفتنی است اوایل آبان ماه در کارگاه ایستگاه در حال ساخت مترو (ایستگاه توحید)، بر اثرخروج کابین دستگاه بالابر پیمانکار پروژه از روی ریل و سقوط آن، سه تن از کارگران پیمانکار کارگاه ایستگاه R۷ (تقاطع خیابان های آزادی و شهید نواب صفوی) فوت کردند. در پی این حادثه مدیرکل استاندارد تهران اعلام کرد که بالابرهای کارگاهی مشمول مقررات استاندارد اجباری نیستند و استانداردی برای آنها تدوین نشده، اما در یکی از خبرها گفته شده بود بالابر کارگاهی که منجر به کشته شدن کارگران در مترو توحید شده دارای گواهی استاندارد مطابق استانداردهای ملی و بین المللی بوده که اگر چنین گواهی ای توسط یک شرکت بازرسی صادر شده باشد تخلف صورت گرفته است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.