stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 195586
  • 03 آذر 1399 - 15:01
0

خریدوفروش اکانت‌های بازی قانونی نیست

خریدوفروش اکانت‌های بازی قانونی نیست

معاون نظارت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با تاکید بر لزوم توجه کاربران به ضوابط مالکیت امتیاز بازی، در خصوص برخی سودجویی‌ها مبنی‌بر تقویت اکانت‌ها (cheat boosting) به‌وسیله برنامه‌های جانبی و کدهای تقلب و فروش آن به بازیکنان هشدار داد.

قلم | qalamna.ir :

 به نقل از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، عقیل منصوری- معاون نظارت بنیاد با بیان اینکه بازی‌های رایانه‌ای از دیرباز در کنار سایر جنبه‌های آموزشی و فرهنگی به‌عنوان یک تفریح مهیج شناخته می‌شدند، تصریح کرد: امروزه بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان یکی از مهارت‌های درآمدزا مطرح است. بر همین اساس، شاهد آن هستیم که امتیاز بازی و هزینه‌های مادی و معنوی (اعم از پول، مهارت، وقت) که برای رسیدن به آن صرف می‌شود، به عنوان یک دارایی مورد معامله قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طبق قوانین داخلی اکثر بازی‌ها، به اشتراک‌گذاری نام‌کاربری و رمز با دیگران غیرمجاز شناخته شده و مسئولیت استفاده از آن بر عهده سازنده حساب کاربری بازی است، افزود: خرید و فروش اکانت به‌مثابه اشتراک‌گذاری اکانت است و در صورت شناسایی، غالبا بازی‌سازها اقدام به مسدود کردن آن خواهند کرد. خانواده‌ها و خریداران این حساب‌های کاربری‌، باید اطلاع داشته باشند که خریداری یک اکانت و رمز به معنای قانونی بودن بهره‌برداری از آن بازی نیست.

معاون نظارت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه غالب بازی‌سازان، به‌ شدت با متقلبین مبارزه می‌کنند و در صورت استفاده از برنامه جانبی، دیگر اکانت‌های فرد متقلب را نیز مسدود می‌کنند، گفت: افرادی که به تولید و عرضه اکانت مشغول هستند نیز ممکن است در معرض خطر باشند.

منصوری با تاکید بر آن که امتیاز بازی متعلق به کسی است که مهارت و هوش انجام مراحل آن را داشته باشد، افزود: سودجویان برای کسب درآمد اقدام به عمل تقویت اکانت‌ها (cheat boosting) به‌وسیله برنامه‌های جانبی و کدهای تقلب و سپس فروش آن می‌کنند، که معمولا پس از مدتی مسدودیت دائم اکانت را در پی خواهد داشت. همچنین باید در نظر داشت کاربر با خرید اکانت، به علت وجود امکان بازپس‌گیری اکانت توسط صاحب اولیه اکانت (که ایمیل اصلی را در اختیار دارد) خواسته یا ناخواسته احتمال خطر از دست دادن آن و هدر رفتن پولش را می‌پذیرد.

دسترسی به برخی اکانت‌های هک‌شده به‌علت تغییر رمز، غیرممکن می‌شود

وی گفت: دسترسی به اکانت‌های هک‌شده یا دزدی به علت احتمال تغییر رمز عبور توسط صاحب اکانت، پس از مدتی ممکن نخواهد بود و حتی در مواردی مشاهده شده برخی از فروشندگان سودجو، رمز اکانت‌های فروخته‌شده را تغییر می‌دهند که طبعا دسترسی به آن برای خریدار قبلی اکانت غیر ممکن می‌شود.

معاون نظارت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با توصیه به گیمرها برای توجه به وضعیت قانونی استفاده از بازی‌های رایانه‌ای از نظر قوانین کشور و همچنین قوانین داخلی خود بازی‌ها تاکید کرد: بالا بردن امنیت اکانت و استفاده از تایید دومرحله‌ای، دسترسی هکرها به آن را به حداقل می‌رساند، همچنین باید دانست رسیدگی مراجع قانونی در خصوص اعمالی که افراد درباره بازی‌های غیرمجاز انجام می‌دهند و پول‌هایی که رد و بدل می‌شوند، مشمول پیچیدگی‌هایی است که بهتر است افراد سراغ چنین تجربه‌ای نروند.

‌ بازی‌های یارانه‌ای در مدّت کوتاهی پس از پیدایش، نه تنها تحوّل عمیق و اساسی در نظام تفریحات و سرگرمی کودکان به وجود آورد، بلکه در حال حاضر، گستره بازی‌های رایانه‌ای به عنوان یک وسیله گذران اوقات فراغت، به زندگی بزرگسالان نیز کشیده شده است. توسعه صنعت دیجیتال موجب شده تا کیفیت گرافیکی تصاویر بازیها بهبود یافته و از این طریق جاذبه‌های تصویری زیادی برای نوجوانان و جوانان ایجاد شود.

خواسته یا ناخواسته باید بپذیریم که بازی­های رایانه­‌ای همانند بسیاری دیگر از پدیده‌های عصر فناوری اطلاعات به زندگی ما راه یافته و یکی از سرگرمی‌های کودکان، نوجوانان، جوانان و حتی بزرگسالان در عصر جدید است.  این تحولات موجب شده است تا امروزه ساخت بازی­‌ها به یک صنعت با گسترده‌ترین و سودآورترین حرفه تبدیل شود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.