stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 195555
  • 03 آذر 1399 - 14:13
1

وزیر پاکستانی توییت حاوی “تشبیه ماکرون به نازی‌ها” را حذف کرد

وزیر پاکستانی توییت حاوی “تشبیه ماکرون به نازی‌ها” را حذف کرد

یک وزیر پاکستانی روز یکشنبه نظراتی که پیش‌تر مطرح کرده بود مبنی بر آنکه امانوئل ماکرون با مسلمان‌ها طوری رفتار می‌کند که نازی‌ها در جنگ جهانی دوم با یهودیان رفتار می‌کردند، پس گرفت.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر امور خارجه فرانسه از مقامات پاکستان خواسته اظهاراتی را که توسط “شیرین مزاری”، وزیر فدرال حقوق بشر پاکستان در توییتر منتشر شده، حذف کنند.

مزاری اظهارات خود را به دنبال درگیری بین پاکستان و فرانسه بر سر انتشار تصاویر حضرت محمد (ص) توسط یک مجله فرانسوی مطرح کرد.

این تصاویر موجب خشم و اعتراض در بین مسلمانان، به ویژه پاکستان شده است.

مزاری در توییتی با پیوست به یک مقاله آنلاین، گفته بود: ماکرون در حال انجام همان کاری با مسلمانان است که نازی‌ها با یهودیان کردند- کودکان مسلمان (برخلاف دیگر کودکان) شماره شناسایی دریافت می‌کنند؛ درست همان‌طور که یهودیان برای شناسایی مجبور بودند بر روی لباس‌شان ستاره زرد داشته باشند.

اما این مقاله روز یکشنبه اصلاح شد تا این واقعیت را انعکاس دهد که ایده دادن شماره شناسایی، در صورت اجرا، برای تمام کودکان در فرانسه و نه فقط کودکان مسلمان، اعمال خواهد شد.

مزاری در ابتدا روز یکشنبه پس از آنکه اواخر روز شنبه از سمت وزارت خارجه فرانسه به بیان “دروغ‌های آشکار آغشته به ایدئولوژی نفرت و خشونت” محکوم شد، در توییت بعدی بر ایده خود پافشاری کرد.

با این حال وی اواخر روز یکشنبه در توییتی نوشت: مقاله‌ای که به آن ارجاع داده بودم از سمت انتشارت مربوطه مورد اصلاح قرار گرفته، به همین خاطر من هم توییتم را پاک کردم.

وی گفت که سفیر فرانسه در پاکستان به او در رابطه با اصلاح مقاله اطلاع داده است.

ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه به رادیو RTL گفته بود که اظهارات مزاری غیرقابل قبول هستند و باید از توییتر حذف شوند. اما گفت محتاط باقی می‌ماند چرا که برخی رسانه‌ها از مقاله مربوطه سوء‌استفاده کرده‌اند.

پس از انتشار مجدد کاریکاتورهای حضرت محمد (ص) در مجله طنز شارلی ابدوی فرانسه در ماه سپتامبر، ماکرون از سکولاریسم دفاع کرد و گفت آزادی عقیده، شانه به شانه آزادی بیان و از جمله حق بی‌حرمتی به مقدسات است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.