stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 195546
  • 03 آذر 1399 - 14:05
0

آغاز ثبت نام وام کرونا از فردا

قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: با شروع محدودیت‌های کرونایی از ابتدای هفته، دولت برای حمایت از خانوارها دو طرح حمایتی در نظر گرفته است، یارانه ۱۰۰ هزار تومانی و مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا.وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی دستورالعمل اجرایی این طرح را منتشر کرده که به این شرح است:

وام یک میلیون تومانی کرونا
تمامی افرادی که در مرحله قبل، وام کرونا معیشتی دریافت کرده‌اند و درآمد ثابت ندارند، می‌توانند متقاضی دریافت مرحله دوم وام یک میلیون تومانی باشند.متقاضیان باید صرفا کد ملی خود را از تلفن همراه ثبت شده به نام سرپرست خانوار به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال نمایند، این پیامک باید یک بار ارسال شود.

مراحل ثبت‌نام
مرحله اول : پیامک سرپرست خانوارها از روز سه شنبه چهارم آذر ماه تا سه شنبه ۱۱ آذر ماه به مدت یک هفته دریافت می‌شود.
مرحله دوم : پس از پایان مهلت ارسال پیامک توسط سرپرست خانوارها، یک هفته از ۱۲ آذر تا ۱۹ آذر، داده‌های اطلاعاتی پایش می‌شود.
مرحله سوم : در هفته سوم از ۲۰ آذر الی ۲۷ آذر به پیامک‌های دریافتی مشمول با سرشماره v.refah پاسخ داده می‌شود.نرخ کارمزد این وام چهار درصد، با اقساط ۳۰ ماهه و از منابع یارانه معیشتی ماهانه خانوار پرداخت می‌شود.افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکت‌های دولتی یا نهادها عمومی غیر دولتی، بازنشستگان، بیمه‌پرداز سازمان تامین اجتماعی یا سایر صندوق‌های بازنشستگی شامل این طرح نمی‌شوند.

یارانه ۱۰۰ هزار تومانی
این یارانه از آذر ماه تا پایان امسال به مدت چهار ماه، به سرپرست خانوار پرداخت می‌شود. تعداد اعضای خانواده نیز با توجه به زمان پرداخت وام اول یعنی فروردین سال ۱۳۹۹ درنظر گرفته می‌شود.خانوارهای مشمول دریافت یارانه کمک معیشتی که منبع درآمدی ثابت ماهیانه ندارند و در مرحله قبل متقاضی تسهیلات کرونایی خانوارها بوده‌اند، حدود ۲۹.۷ میلیون نفر (۱۱ میلیون خانوار)، تحت پوشش این طرح حمایتی قرار می‌گیرند.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.