stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 195225
  • 02 آذر 1399 - 23:24
0

روزهای دشوار وزیر بهداشت

روزهای دشوار وزیر بهداشت

فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز دنبال کنید.

قلم | qalamna.ir :

خبرنگار ، بسته سیاسی به ارائه گزیده اخبار منتشر شده در ۲۴ ساعت گذشته می‌پردازد:

نقدعلی: مسجد و معنویت جلوی کرونا و بیماری‌ها را می‌گیرد

محمد تقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس ضمن تقدیر از کادر درمانی کشور گفت: از ریاست مجلس و هیأت رییسه مجلس به دلیل اینکه در مقابل افرادی که امید بسته بودند در این ایام مجلس را به تعطیلی بکشانند ایستادگی کردند، جلسات مجلس را سرپانگه داشتند و موجب شدند با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی امروز دورهم جمع بشویم و به تصویب قانون و انجام وظیفه بپردازیم تشکر می‌کنم.

وی افرود: امروز بسیاری از اصناف تعطیل شدند در حالی که بانک‌ها از یک روز دیرکرد جریمه چشم پوشی نمی‌کنند، چک‌ها به بانک‌ها می‌رود این دغدغه آفرین است یا آرامش افزا؟ این چه تصمیمی است که برای کنترل بیماری اتخاذ می‌شود؟ ساعات حمل و نقل را کاهش می‌دهند به خیال اینکه مشکل تراکم جمعیت و فاصله اجتماعی رفع شود در حالی که این تصمیم موجب تراکم بیشتر جمعیت شده است.

نماینده مردم خمینی شهر عنوان کرد: کارمندان را به دورکاری وا می‌داریم در حالی که این موضوع موجب تراکم بیشتر ارباب رجوع شده است، هیچیک از نمایندگان در ستاد ملی مقابله با کرونا عضو نیستند، برخی از این تصمیمات مانند تصمیم منع آمد و شد بر اساس قانون اساسی باید به تصویب مجلس برسد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه در این تصمیمات به نیازهای معنوی توجهی نشده است، اظهار کرد: امروز مسجد و معنویت جلوی کرونا و بیماری‌ها را می‌گیرد، مقام معظم رهبری فرمودند کارشناسان ستاد ملی مقابله با کرونا باید به نیازهای معنوی مردم توجه کنند، در حالی که سنگ بستند و سگان رها کردند، بیماری غوغا می‌کند و ما راه‌های آرامش معنوی را بر مردم بسته ایم، به طب سنتی بها نمی‌دهند، افرادی ۲۰ سال در مسند مدیریت بهداشت و درمان این کشور تکیه زدند و جنایت بزرگ عقیم سازی و نسل کشی زنان ما را رقم زدند در حالی که مجلس با طرح جمعیت و تعالی خانواده جلوی این جنایت را می‌گیرد.

پس لرزه معرفی کاندیداهای حزب کارگزاران در انتخابات ۱۴۰۰ از سوی محسن هاشمی

اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی در خصوص گزینه‌های نام برده شده توسط محسن هاشمی برای انتخابات ۱۴۰۰ گفت: این ۲۰ نفری که هاشمی نام برده است، شخصیت‌های محترم و قابلی برای ریاست جمهوری بوده و حتماً شخصیت‌های دیگری هم هستند که هنوز دارند سبک و سنگین می‌کنند، افرادی هم سراغ آنان رفتند ولی پاسخی ندادند.

او گفت: از افرادی که نام برده شد هیچکدام خودشان مطرح نکردند که نامزد هستند و اینها حدس و گمان‌هایی است که وجود دارد؛ برخی از آنان تکذیب کردند، بنابراین نمی‌شود به این لیست اکتفا کرد. به نظر می‌رسد از لحاظ سیاسی، اصلاح طلبان بعد از اینکه نامزدهای حزبی خودشان را انتخاب کردند در درون حزبشان یا خارج از حزب، قاعدتاً رقابت ادامه پیدا می‌کند تا در یک بررسی دقیق، توسط نظرسنجی روشن صورت گیرد که کدام نامزد اولاً از فیلتر شورای نگهبان عبور می‌کند و دوم اینکه می‌تواند، در برابر رقبا از آرا بیشتری برخوردار باشد.

گرامی مقدم، اظهار کرد: هر کدام از این گزینه‌ها و یا هر گزینه دیگری که در عرصه نهایی حاضر شوند، اصلاح طلبان به دنبال اجماع هستند. امیدواریم تا آن موقع، هم ساز و کاری برای اجماع به وجود بیاید و یا ائتلافی از درون جبهه اصلاحات به وجود بیاید که اصلاح طلبان با یک نامزد در عرصه رقابت حضور پیدا کنند، البته ما نگران به اجماع نرسیدن اصلاح طلبان نیستیم.

کیفیت انتخابات ۱۴۰۰ بستگی به نظر شورای نگهبان دارد

اکبر ترکان مشاور سابق رئیس‌جمهوری پیرامون انتخابات ۱۴۰۰ گفت: اگر وضعیت تأیید صلاحیت‌ها مانند انتخابات مجلس یازدهم باشد رقابتی جدی در عرصه سیاسی کشور شکل نمی‌گیرد.

وی افزود: کیفیت انتخابات ۱۴۰۰ بستگی به نظر شورای نگهبان دارد. اگر این شورا مانند انتخابات مجلس یازدهم عمل کند فضا رقابتی نخواهد شد. شاهد بودیم که در انتخابات مجلس یازدهم، در تعداد بسیاری از حوزه‌ها، نامزدهای اصلاح‌طلبان مورد تأیید شورای نگهبان واقع نشدند و در نتیجه اصلاح‌طلبان امکان رقابت نداشتند.

مشاور سابق رئیس‌جمهوریگفت: در نتیجه این عمل شورای نگهبان، انتخابات مجلس یازدهم به رقابتی بین خود اصولگرایان تبدیل شد. اگر شورای نگهبان مثل انتخابات مجلس عمل کند نتیجه‌اش هم مانند انتخابات مجلس می‌شود. اما اگر وضعیت تأیید صلاحیت‌ها تغییر کند و نامزدهای اصلاح‌طلبان تأیید شوند، امکان دارد وجود برخی چهره‌های اصلاح‌طلب، موجب مشارکت وسیع‌تر مردم شود.

همکاران ارشد وزیر بهداشت با طرح انتقادات صریحی استعفا کردند

به رغم ادعاهای وزیر بهداشت در مورد کنترل کرونا و ارائه الگویی جهانی برای مبارزه با این ویروس، اما تاکنون نسخه نمکی برای وزارت بهداشت در دوره پاندمی کرونا مفید واقع نشده است. روزانه نزدیک به ۵۰۰ قربانی و ۱۳ هزار مبتلا عملکرد وزارت بهداشت و شخص سعید نمکی وزیر این وزارتخانه در مبارزه با کروناست؛ عملکردی که صدای معاونین نمکی را نیز درآورده است. از ابتدای شیوع ویروس کرونا بسیاری سعید نمکی را گزینه مناسبی برای فرماندهی وزارت بهداشت نمی‌دانستند. به‌ویژه وی یک روز قبل از اعلام رسمی کرونا به کشور به طور کلی وجود این ویروس در کشور را انکار کرده بود و روز بعد با مرگ دو نفر در قم ورود کرونا به کشور تأیید شد. همان زمان بسیاری معتقد بودند انکار وزیر بهداشت یا به دلیل مطلع نبودن وی از وجود ویروس کرونا در کشور بوده است که این عدم اطلاع و آگاهی آن هم از سوی وزیر بهداشت یک نقص بزرگ است و نشان می‌دهد این شخص قابلیت و توانایی این مسئولیت بزرگ را ندارد. از سوی دیگر برخی انکار وجود کرونا در کشور از سوی نمکی را به عدم صداقت وی با مردم گره زدند و می‌گفتند نمکی از وجود ویروس در کرونا اطلاع داشته اما با مردم صادق نبوده است‌. بنابراین می‌گفتند عدم صداقت وی آن هم در مورد موضوعی که با سلامت مردم رابطه مستقیمی دارد نمی‌تواند از او فرماندهی قابل اعتماد بسازد.

در طول ۹ ماه شیوع ویروس کرونا سیاست‌های کرونایی نمکی همواره از سوی کارشناسان و آگاهان حوزه بهداشت مورد انتقاد قرار گرفته است. منتقدین سیاست‌های مقابله با کرونا وزیر بهداشت به لایه‌های نزدیک وی نیز رسید و دو روز پیش یکی از معاونین نمکی دست به قلم شد و طی نامه‌ای سرگشاده که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد ضمن انتقاد به عملکرد وی استعفا خود را علنی کرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت که سیاست‌های مقابله با کرونا نمکی را تاب نیاورده بود در نامه‌اش، سعید نمکی را به دلیل «بی‌توجهی» به توصیه متخصصان و «مدیریت بسیار غلط»، در بالابودن میزان مرگ ناشی از کرونا در ایران مقصر دانسته و در نامه استعفای خود نوشته است که مدیریت وزارت بهداشت باعث «تلفات انسانی بسیار» در ایران شده است.

رضا ملک‌زاده خطاب به سعید نمکی نوشته: «مدیریت بسیار غلط، پرنقص در پاندمی کرونا که به دلیل عدم مشورت و توجه شما به توصیه‌ها و هشدارهای متخصصان و محققان نظام سلامت، موجب تلفات انسانی بسیار در ایران شده است و در عین حال مدعی درس مدیریت بحران کرونا به سایر کشورها هستید.» وی در بخش دیگری از نامه نوشته: «اظهارات غیر علمی و ناشی از شتابزدگی جنابعالی در مورد تولید واکسن ایرانی کرونا که هنوز در حال طی مراحل اولیه بوده و شما مدعی معرکه گرفتن برای تولید آن شده‌اید.»

حمله مجدد رئیس کمیسیون امنیت ملی به رئیس‌جمهوری

مجتبی ذوالنوری مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور گفت: تذکر بنده به جناب آقای رئیس جمهور است؛ هنوز تکلیف انتخاب آمریکا تعیین نشده است، اطرافیان جنابعالی و جناب عالی با یک بی نظمی و آنارشیست در حال پهن کردن فرش قرمز برای دشمن هستید.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر کسی می‌داند و یقین هم شما و کابینهتان که امنیتی ترین و سیاسی‌ترین کابینه بعد از انقلاب این را می‌دانید از موضع سستس و ضعف برخورد کنید در میدان امتیاز را از دست داده اید و پیشاپیش زمینه امتیازگیری را برای دشمن فراهم کردیده‌اید.

وی ادامه داد: اظهار عجز نزد ستم پیشه ابلهیست / اشک کباب موجب طغیان آتش است؛ آقای رئیس جمهور به حضرت عباس و به کسی که شما قبول دارید هیچ کسی در مجلس مخالف برداشتن تحریم‌ها نیست اما از موضع عزت و افتخار ورود کنید و عزت و اعتبار مردم را از بین نبرید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای رئیس جمهور از موضع عکس وارد نشوید؛ ارزش‌ها و حقوق ملت را بین نبرید.

در دور و بری‌های شما در تمجید آمریکا و برداشتن تحریم‌ها از سوی این کشور می‌گویند؛ وقتی شما تحریک می‌کنید می‌خواهید دعوای درست کنید؟ آقای رئیس جمهور از موضع باطل و رفتار ناکارآمدی خودتان را نپوشانید؛ متمرکز بر روی امتیازگیری از طرف مقابل باشید نه اینکه فریاد ننه من غریبم بزنید.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.