stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 195149
  • 02 آذر 1399 - 19:19
0

تربت‌خانه بقاع متبرکه تا اطلاع ثانوی بسته است

تربت‌خانه بقاع متبرکه تا اطلاع ثانوی بسته است

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: با تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا و با هدف جلوگیری از گسترش بیماری کرونا تا صدور مجوز بازگشایی از سوی این ستاد، تربت‌خانه های بقاع متبرکه سراسر کشور تا اطلاع ثانوی بسته خواهد بود.

قلم | qalamna.ir :

، حجت الاسلام والمسلمین محمد نوروزپور افزود: البته با توجه به دستورالعمل صادره سازمان اوقاف به هیئت امنای بقاع متبرکه سراسر کشور، درهای صحن بقاع با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای ادای احترام مردم به امام زادگان باز هستند.

وی با تاکید بر اینکه مردم در کمترین زمان ممکن باید پس از ورود به صحن و ادای احترام به امامزادگان محل صحن بقاع را ترک کنند، اظهار داشت: بر همین اساس برگزاری هرگونه تجمعات اجتماعی از قبیل نماز جماعت، مراسم عزاداری و غیره در بقاع متبرکه ممنوع است.

نوروزپور تصریح کرد: البته برای بهره‌مندی معنوی، مردم می‌توانند برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در دو هزار بقعه فعال را از طریق فضای مجازی و صدا وسیمای مراکز استان‌ها پیگیری کنند.

مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف اظهار کرد: در این میان به هیئت امنای بقاع متبرکه سراسر کشور اعلام شده برای هرگونه اقدامی با ستاد ملی مقابله با کرونا در مراکز استان‌ها هماهنگی‌های لازم را به انجام برسانند.

وی با تاکید بر اینکه برای مقابله با بیماری کرونا و کمک به هموطنان گرانقدر ۲۷۰ کارگاه در زمینه تولید ماسک در ۲۷۰ امامزاده شاخص با همیاری گروه‌های جهادی فعالیت دارند، افزود: تاکنون تعداد ۱۵ میلیون ماسک تولید و بین مراکز درمانی به خصوص بیمارستان‌ها و نیز مناطق محروم حاشیه شهرها توزیع شده و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

به گفته وی از چند ماه گذشته تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار بسته ارزاق نیز از طریق بقاع متبرکه تهیه و بین نیازمندان توزیع شده است.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد هزینه‌های تهیه ارزاق و مواد بهداشتی توسط مردم و خیرین پرداخت شده، افزود: در این ارتباط ۳۰ درصد بقیه هزینه‌ها نیز از محل امامزادگان و موقوفات جمع آوری شده است.

۸۷۰۰ بقاع متبرکه در قالب قبور مطهر پیامبران، امامزادگان، مشاهیر، علما و شهدای شاخص در کشور وجود دارد.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.