stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 195030
  • 02 آذر 1399 - 15:20
0
احمد تجری خبرداد:

جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین به صورت مجازی در گلستان برگزار می‌شود

جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین به صورت مجازی در گلستان برگزار می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از برنامه‌ریزی برای برگزاری مجازی جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در استان خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

وبگاه خبری قلم از گرگان ، به نقل از تسنیم ، احمد تجری اظهار داشت: جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام به عنوان یک برند و برنامه فاخر فرهنگی استان گلستان در سطح ملی و بین‌المللی مطرح است.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا و به جهت اهمیت این جشنواره، جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در سال جاری به صورت مجازی و با تأکید بر تولید محتوا از برنامه‌های اجرایی ادوار گذشته این جشنواره برگزار می‌شود.

تجری گفت: تولید محتوای مناسب در انواع مختلف، برگزاری نمایشگاه مجازی، برگزاری کارگاه و دوره های آموزشی مرتبط، برگزاری مسابقات آنلاین از جمله برنامه‌های این دوره از جشنواره است.

وی با بیان اینکه پوستر جدید جشنواره اقوام به زودی طراحی و رونمایی خواهد شد، افزود: کارگاه‌های فضای مجازی که در زمان شیوع کرونا ویروس شکل گرفته، فرصت و ظرفیت بسیار خوبی است و حتما از آن در این دوره از جشنواره استفاده خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ادامه داد: با شکل‌گیری کارگروه فضای مجازی گردشگری استان گلستان باید از ظرفیت این کارگروه و کمیته‌های تخصصی آن در این دوره از جشنواره استفاده شود.

 جشنواره فرهنگ اقوام در گلستان نخستین بار در سال ۸۴ برگزار و پس از آن در تقویم مناسبت‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سابق به نام استان گلستان ثبت و درج شد و با توجه به استقبال بی سابقه مردم و مسئولین تاکنون در ۱۳ دوره برگزار شده است. این جشنواره در این ادوار با حضور مهمانان خارجی، سفرا و کارداران کشورهای مختلف، خبرنگاران داخلی و خارجی در بخش‌هایی نظیر حضور و معرفی فرهنگ‌های مختلف ایران زمین و اجرای برنامه‌های بومی محلی شامل موسیقی آیینی اقوام، سرودهای فولکلوریک، آداب و رسوم، برپایی غرفه‌های صنایع دستی و سوغات، ایجاد سیاه چادر عشایر و اقوام، برپایی سازه‌های سنتی روستایی، برگزاری مسابقات و برنامه‌های علمی برگزار شد.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار محمد آهنی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.