stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 195013
  • 02 آذر 1399 - 14:57
0
خبر خوش استاندار برای روستائیان هرمزگانی

ارائه خدمات رایگان درمانی توسط مراکز درمانی دولتی به روستائیان سراسر هرمزگان

ارائه خدمات رایگان درمانی توسط مراکز درمانی دولتی به روستائیان سراسر هرمزگان
هرمزگان/قلم- آیین افتتاح طرح آتیه خانواده روستائیان با هدف بهره مندی جامعه روستایی هرمزگان از مزایای بیمه تکمیلی با حضور دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان برگزار شد.
قلم | qalamna.ir :

فریدون همتی  با بیان اینکه صنعت بیمه به‌عنوان یک پشتیبان در همه حوزه هایی که جزء دغدغه های مهم و اصلی خانواده ها به شمار می رود همچنان ناشناخته است ، گفت: در حال حاضر در این حوزه ضعف اساسی وجود دارد و باید تبلیغات گسترده ای به‌ویژه از سوی رسانه ملی و سایر رسانه ها برای شناساندن مزایای استفاده از بیمه های مختلف انجام شود.

وی افزود: با بهره مندی مردم از بیمه های مختلف به خصوص بیمه تکمیلی درمان، بخش بزرگی از دغدغه مردم در زمینه تأمین هزینه های درمان رفع می شود.

همتی، وجود صندوق بیمه بازنشستگی و از کارافتادگی روستائیان و عشایر که در مجلس هفتم به تصویب رسیده است را یکی از کارهای شاخص در زمینه ایجاد اطمینان خاطر برای جامعه روستایی و عشایری برشمرد و گفت: عضویت در این صندوق با پرداخت هزینه ناچیزی از سوی روستائیان صورت می گیرد و مابقی هزینه ها را دولت پرداخت می کند.

استاندار هرمزگان در این نشست با اشاره به آغاز طرح آتیه خانواده روستائیان در هرمزگان، گفت: ۷۹۴هزار روستایی در هرمزگان بیمه پایه سلامت دارند که از محل منابع دولتی تأمین شده و اگر هر فرد روستایی حق بیمه سالیانه بین ۶۰ تا ۸۰هزار تومان را پرداخت کند، از خدمات درمان سرپایی، بستری، ویزیت و داروی  رایگان در مراکز درمانی و بیمارستانی دولتی بهره مند خواهند شد.

همتی اضافه کرد: در بیمه پایه سلامت روستایی هر فرد باید در بخش بستری ۵درصد و در بخش سرپایی ۳۰درصد از هزینه ها را پرداخت کند اما اگر از بیمه تکمیلی بهره مند شوند، هیچگونه هزینه ای برای درمان نمی پردازند.

استاندار هرمزگان همچنین گفت: دهیاران و خانه های بهداشت روستایی مسئولیت آگاه سازی مردم برای بهره مندی از مزایا و آثار خوب این طرح  را بر عهده دارند. 

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.