stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 194901
  • 02 آذر 1399 - 13:33
3
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان خبر داد:

افزایش ۵۱ درصدی ظرفیت تصفیه‌ فاضلاب شهری در کردستان

افزایش ۵۱ درصدی ظرفیت تصفیه‌ فاضلاب شهری در کردستان
قلم/ کردستان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: ظرفیت سالانه تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در مدار شهری این استان از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون 51 درصد افزایش یافته است.
قلم | qalamna.ir :
قلم، محمدحسین محمدی اظهارکرد: ظرفیت سالانه تصفیه فاضلاب در مدار شهری استان از ۱۴۴ هزار مترمکعب سال ۹۲ اکنون به ۲۱۸ هزار مترمکعب افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در مدار هم از چهار به هشت مورد افزایش یافت، افزود: میزان بهره‌مندی جمعیت تحت پوشش فاضلاب شهری در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید، ۹۱.۲۶ درصد بود که این میزان اینک به ۹۵.۸ درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان به اجرای فاز ۲ تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج اشاره کرد و یادآور شد: براساس قرارداد منعقد شده و برآورد سال ۹۷ پیمانکار، طرح ۶۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

محمدی با بیان اینکه این اعتبار در سال ۹۷ قبل از نوسانات بازار برآورد شده است، اضافه کرد: طرح ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تجهیزات آن خریداری و مقداری از سازه‌ها هم اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز و اجرای فاز ۲، تصفیه فاضلاب شهر سنندج بطور کامل انجام می‌شود، گفت: این تصفیه‌خانه در حال حاضر ظرفیت تصفیه ۱۰۰ هزار مترمکعب فاضلاب را در شبانه‌روز دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تاکید کرد: با توجه به بحث آبگیری سد ژاوه و تولید آب باکیفیت برای مردم، ارتقا تصفیه‌خانه سنندج بطور قطع انجام می‌شود ضمن اینکه فاز ۲ این طرح برای جمعیت ۷۰۰ هزار نفری این شهر در نظر گرفته شده است.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.