stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 194875
  • 02 آذر 1399 - 13:13
1
با امضای تفاهم نامه همکاری با بنیاد علوی؛

حمایت کمیته امداد از خانواده های پرنوزاد

حمایت کمیته امداد از خانواده های پرنوزاد
با توجه به تفاهم نامه همکاری کمیته امداد با بنیاد علوی، حمایت و مساعدت به خانواده های پرنوزاد به کمیته امداد واگذار شد.
قلم | qalamna.ir :
 

وبگاه خبری قلم از گرگان، مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: این نهاد از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۰میلیون تومان کمک بلاعوض به ۷ خانواده صاحب نوزادان سه قلو و بیشتر پرداخت کرده است.

وی عنوان کرد: این خانوار‌ها پس از شناسایی و تایید نیازمندی، با اعطای تسهیلات اشتغال تا سقف ۵۰ میلیون تومان،حداکثر تا ۱۵ میلیون تومان کمک هزینه معیشت و ۵۰ تا ۸۰ میلیون تومان در زمینه تامین مسکن به شکل کمک های بلاعوض و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن دریافت می‌کنند.

بابایی با توجه به ضرورت توانمندسازی و خودکفایی خانواده های پرنوزاد عنوان کرد: خانواده‌هایی که سه قلو یا بیشتر دارند، علاوه بر تامین هزینه‌های جاری نوزادانشان، تعدای از آنها با مشکلاتی مانند تامین مسکن و کسب درآمد ثابت و پایدار مواجه بوده‌ که نیازمند اقدامات ضروری مسئولان را می طلبد که پای کار بیایند.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان یادآور شد: در سال های اخیر با توجه به مشکلات اقتصادی ، بسیاری از خانواده ها به موضوع فرزندآوری به ویژه به داشتن فرزند بیش از دو تا؛ با شک و تردید فکر می کنند.

وی با توجه به اهمیت رسیدگی به امور خانواده های پرنوزاد نیازمند ادامه داد:خانواده های صاحب چند قلو که علاوه بر دشواری های مراقبت و نگهداری از فرزندانشان، مشکلات مالی، هم به سراغشان می آید، تنها نگذاشتن این دسته از خانواده ها که از برکت فرزند چند قلو برخوردار شده اند، وظایف مسئولان و خانواده های آنان را بیشتر می کند.

بابایی بیان کرد: کمیته امداد با همکاری بنیاد علوی با توجه به سیاست های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با هدف تحکیم و تعالی نهاد خانواده و ترغیب آنها به فرزند آوری برای رسیدن به نرخ باروری مناسب و جمعیت مطلوب در نظر دارد با حمایت و رسیدگی به خانوارهای پرنوزاد، از پیوستن خانواده های پرنوزاد به جرگه محرومان ممانعت کند.

گفتنی است،خانواده های پرنوزادی که متقاضی مساعدت با اولویت مشکلات در حوزه  مسکن،معیشت و درمان بوده و از امکانات دولتی و غیر دولتی استفاده نکرده و تعداد نوزادان متولد شده همزمان در آن خانواده بیش از سه نوزاد باشد، گروه هدف این طرح هستند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار محمد آهنی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.