stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 194863
  • 02 آذر 1399 - 13:01
0

ماموریت نیکزاد به کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه برای پیگیری نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی

ماموریت نیکزاد به کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه برای پیگیری نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به رؤسای کمیسیون های اقتصادی و برنامه و بودجه ماموریت داد تا با دعوت از رئیس کل بانک مرکزی موضوع تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی را پیگیری کرده و گزارش آن را ارائه کنند.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا محمد حسن آصفری نماینده اراک در جلسه علنی امروز( یکشنبه) در تذکری با استناد به ماده ۲۲ آئین نامه داخلی درباره رعایت شأن و جایگاه نمایندگان گفت: با توجه به مشکلات ارزی در کشور دو بار نامه ای به رئیس کل بانک مرکزی ارسال کردیم تا به صورت شفاف اعلام شود که ارز ۴۲۰۰ تومانی به چه کسانی داده و در قبال آن چه کالاهایی وارد شده است و اینکه اساسا آیا این افراد کالایی وارد کرده و فایده ای برای کشور داشته است؟

وی افزود: نه تنها رییس کل بانک مرکزی به این نامه ها پاسخ نداده که یک فرد رده چندمی در بانک مرکزی در جواب آن، تنها اعلام کرده که همه چیز شفاف بوده و می توان در مراجعه به سامانه مشاهده کرد اما در طول چند ماه گذشته چیزی در این سامانه بارگذاری نشده و اساسا فعال نیست. بعد می گویند که می توان موضوع را از طریق تحقیق و تفحص و سوال دنبال کرد که آن هم چند ماه در نوبت مانده و در تعامل گفتمانی هیات رییسه باقی می ماند.

نماینده اراک تاکید کرد: وظیفه هیات رئیسه حفظ شأن و جایگاه مجلس است که مقام معظم رهبری و امام راحل بارها فرمودند که مجلس در رأس امور است. اگر هیات رئیسه اجازه داده بود سوال ۲۰۰ نماینده مجلس از رئیس جمهور به جریان بیفتد معاون رییس جمهور این گونه با ریییس مجلس نامه نگاری نمی کرد و یا اینکه وزرا و مسئولان دولتی نامه ها را بدون پاسخ و یا جواب های سربالا نمی گذاشتند. باید دولت در مجلس پاسخگو باشد و این حق نمایندگان است که شخص رییس جمهور درباره اقداماتش پیرامون حل مشکل تولید، بیکاری، گرانی و وضعیت معیشت مردم توضیح دهد.

ایسنا علی نیکزاد نایب رئیس مجلس که اداره این بخش از جلسه مجلس را بر عهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: پاسخ نامه های نمایندگان به مسوولان همچون رئیس بانک مرکزی باید توسط آن ها و یا نهایتا معاون پارلمانی داده شود.

وی افزود: دیوان محاسبات در بحث تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی می تواند ورود کند. از رؤسای کمیسیون های اقتصادی و برنامه و بودجه می خواهم این موضوع را که یک بحث ملی و مطالبه عمومی است پیگیری کرده و از رییس کل بانک مرکزی برای پاسخ دعوت کنند که در صورت اقناع نشدن، هیات رییسه قطعا موضوع را دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.