stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 194842
  • 02 آذر 1399 - 12:50
2
جلسه استانی قرارگاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

قرارگاه ” شهید سلیمانی” برای کمک به مهار بیماری کرونا در استان گلستان آغاز به‌کار کرد

قرارگاه ” شهید سلیمانی” برای کمک به مهار بیماری کرونا در استان گلستان آغاز به‌کار کرد
اجرای طرح قرارگاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برای کمک به کنترل و مهار بیماری کرونا از امروز در استان آغاز شد.
قلم | qalamna.ir :

وبگاه خبری قلم از گرگان، جلسه استانی قرارگاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی صبح امروز تشکیل و اجرای این طرح به صورت رسمی آغاز شد.  این قرارگاه در سازمان بسیج مستضعفان با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور برای مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور مبتنی بر هر خانه یک پایگاه سلامت تشکیل شده است.

عبدالرضا فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در این جلسه اظهار داشت: طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور به عنوان طرح مشترک بسیج و وزارت بهداشت با شعار ” هر خانه، یک پایگاه سلامت  همزمان با سراسر کشور در استان گلستان نیز آغاز شده است.

وی قطع زنجیره انتقال ویروس با افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی را یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح دانست و گفت: در این طرح بیماران مبتلا به کرونا رهگیری و رصد فعال خواهند شد. قرار است با اجرای این طرح میزان بستری‌ها در یک ماه ۳۰ درصد  و در سه ماه حدود ۵۰ درصد کاهش پیدا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: کاهش میزان مرگ و میرهای ناشی از این بیماری کرونا نیز یکی دیگر از اهداف مهم اجرای طرح شهید سلیمانی است که در یک ماه ۱۰ درصد و در سه ماه تا ۴۰ درصد مرگ و میرها کمتر خواهدشد.

وی بیان داشت: پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر نیز در مدت اجرای طرح به ۹۰ درصد می‌رسد. با تحقق اهداف این طرح امیدواریم که تا حد زیادی بتوانیم بیماری کرونا را کنترل کنیم.

فاضل عنوان کرد: برای اجرای موفق، کمیته‌های حمایت و قرنطینه خانگی/غیرخانگی، رهگیری و مراقبت، آموزش همگانی، پایش و نظارت، عملیاتی محله/منطقه، تشکیل شده است.

وی همچنین گفت: تیم‌های مراقبت، حمایتی و نظارتی به عنوان بازوهای عملیاتی کمیته محله پیش بینی شده‌اند که هر کدام وظایف مخصوص به خود را انجام خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار داشت: با هماهنگی نیروی مقاومت بسیج یکی از پایگاه‌های بسیج به عنوان مرکز فرماندهی منطقه انتخاب و ارتباط آن با مرکز خدمات جامع سلامت منطقه برقرار می‌شود. در مناطق روستایی نیز سازماندهی و برنامه‌ریزی با محوریت مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و خانه‌های بهداشت و با مشارکت پایگاه‌های بسیج انجام می‌شود.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار محمد آهنی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.