stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 194770
  • 02 آذر 1399 - 11:02
1

بوئینگ قاتل به آسمان بر می گردد؟!

بوئینگ قاتل به آسمان بر می گردد؟!

پس از اقدام هفته گذشته رگولاتور آمریکا در پایان دادن به ممنوعیت پرواز ۲۰ ماهه ۷۳۷ مکس بوئینگ، اروپا هم ممنوعیت پرواز این هواپیمای جت مسافربری را در ژانویه لغو می کند.

قلم | qalamna.ir :

مدیر آژانس ایمنی هواپیمایی اتحادیه اروپا در اظهاراتی که روز شنبه منتشر شد، گفت: پس از وقوع دو سانحه مرگبار در فاصله پنج ماه در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ که ۳۴۶ قربانی برجای گذاشت، تغییراتی که در طراحی این هواپیمای جت صورت گرفته، آن را برای پرواز ایمن کرده است.

پاتریک کای، مدیر اجرایی مدیر آژانس ایمنی هواپیمایی اتحادیه اروپا در کنفرانس مجازی مجمع هوایی پاریس که به میزبانی لاتریبون برگزار شد، گفت: ما می خواستیم تحلیل ایمنی این هواپیما را به صورت مستقل انجام دهیم. بنابراین چکها و تستهای پرواز خودمان را انجام دادیم. تمامی این بررسیها به ما می گوید که ۷۳۷ مکس می تواند پروازش را ازسربگیرد. احتمالا با تصمیماتی که می گیریم، این هواپیما در ژانویه اجازه پرواز مجدد پیدا خواهد کرد.

تصمیم آژانس ایمنی هواپیمایی اتحادیه اروپا نقطه عطف مهمی پس از تایید سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا محسوب می شود. این آژانس که مسئول نظارت بر ایرباس است، وزنه مهمی در صنعت هواپیمایی به شمار می رود.

مقامات تایید کردند که پیش نویس دستورالعمل آژانس ایمنی هواپیمایی اتحادیه اروپا در خصوص پایان دادن به ممنوعیت پرواز ۷۳۷ مکس هفته آینده منتشر می شود و پس از آن یک مهلت ۳۰ روزه برای نظرخواهی وجود خواهد داشت و سپس تصمیم برای لغو ممنوعیت پرواز این هواپیما در ژانویه گرفته می شود.

این که چه مدت طول خواهد کشید تا پروازهای این هواپیما در اروپا ازسرگرفته شوند، به آموزش خلبانان و مدت زمانی که طول می کشد ایرلاینها نرم افزار را ارتقا داده و سایر اقدامات الزامی از سوی آژانس ایمنی هواپیمایی اتحادیه اروپا را انجام دهند، بستگی دارد.

در آمریکا پروازهای تجاری قرار است در ۲۹ دسامبر درست شش هفته پس از انتشار دستور سازمان هواپیمایی فدرال آغاز شوند.

آژانس ایمنی هواپیمایی اتحادیه اروپا نماینده ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا بعلاوه چهار کشور دیگر از جمله نروژ است که ۹۲ فروند از این هواپیما را سفارش داده است. همچنین تا ۳۱ دسامبر نماینده انگلیس است که بلوک اتحادیه اروچا را در ژانویه ترک می کند.

بر اساس گزارش رویترز، سوانح مرگبار در اندونزی و اتیوپی تحقیقاتی را به دنبال داشت که طراحی ضعیف بوئینگ برای ۷۳۷ مکس و اهمال سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا در نظارت بر آن را نشان داد. این مسئله روابط میان این رگولاتور و بوئینگ را زیر ذره بین برد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.