دوشنبه, ۱۰ آذر , ۱۳۹۹ Monday, 30 November , 2020

حقایقی درباره بیتکوین بحران فرمانروایان “بچه ننه” در ایران ترخیص مشروط کالای بدهکاران مالیاتی/ اخذ مالیات بر ارزش افزوده تسهیل شد توزیع مرغ ۱۸هزار و ۵۰۰تومانی در بازار، مسکن موقتی است پاشینیان: پوتین بر لزوم استقرار صلحبانان روس تاکید کرد تبعات یک تصمیم ارزی برای ترخیص کالا/ گلایه تجار به رئیس‌جمهور تکلیف ابرپروژه های نیمه تمام چه می شود؟ بازگشایی پالایشی یکم در انتظار چیست؟ مشهد در وضعیت قرمز است بیمه شدگان تامین اجتماعی بدون دفترچه هم می توانند به پزشک مراجعه کنند مهاجم سابق سنگال و زننده گل افتتاحیه جام جهانی ۲۰۰۲ درگذشت مدیرعامل بورس تهران ابقا شد آمار کرونا مازندران ۹ آذر؛ ۱۵۳ ابتلای جدید و ۱۵۰ ترخیصی آمار کرونا آذربایجان غربی ۹ آذر؛ ۲۳ فوتی و ۵۸۸ ابتلای جدید آمار کرونا قزوین ۹ آذر؛ ۸ فوتی و ۲۳۸ ابتلای جدید پاشینیان: پوتین بر لزوم استقرار صحل‌بانان روس تاکید داشت وضعیت کرونا بابل ۹ آذر؛ ۲۳ ابتلای جدید؛ ۳۲ ترخیصی کرونا جان هنرمند دیگری را گرفت تبدیل تعاونی‌های سنتی به مدرن از اهداف “منتا” قیمت مرغ تا چهارشنبه متعادل می‌شود فعالیت دفاتر ازدواج همدان زوج و فرد شد ذخیره ۱۳ میلیون متر مکعب آب در سد اکباتان همدان آمار کرونا یزد ۹ آذر؛ ۲۱ فوتی و ۱۵۹ ابتلای جدید آمار کرونا یزد ۹ آذر؛ ۲۱ فوتی و ۱۵۹ ابتلای جدید آمار کرونا زنجان ۹ آبان؛ ۸ فوتی و ۴۵ ابتلای جدید آمار کرونا در مازندران ۹ آذر؛ ۱۵۳ ابتلای جدید و ۱۵۰ ترخیصی  انتخاب کارگزاری مفید به عنوان کارگزار اول در لیگ بورس‌های اروپایی و آسیایی میلان بدون ایبراهیموویچ هم پیروز می‌شود پایان رویدادی که درآن سرمایه‌گذاری ۲۰۰میلیونی برای ایده نوآورانه شد/معرفی۱۲ ایده حوزه علوم پایه احتمال وقوع موج سوم ویروس کرونا در انگلستان ارزش سهام عدالت، امروز ۹ آذر ۹۹ تندیس افتخار شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت برای فیلم «از طرف لیلا» تهران قبل و پس از ویروس کرونا/تصاویر درگذشت یک پرستار بر اثر کرونا خیز پرسپولیس برای بخشش موقت آل کثیر درفینال

• کد خبر : 194755
  • ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰

مقابله با کروناویروس به کمک مولکول‌های گوگرد

گروه علمی: پژوهشگران سوئیسی در بررسی جدیدی نشان داده‌اند که شاید مولکول‌های گوگرد برای مقابله با کروناویروس موثر باشند.به گزارش ایسنا، برخی از ویروس‌ها می‌توانند به واسطه مکانیسمی که مولکول‌های آلی گوگرد را درگیر می‌کند، به درون سلول راه یابند. شیمی‌دانان “دانشگاه ژنو”(UNIGE) سوئیس، مهارکننده‌های موثری را کشف کرده‌اند که می‌توانند جلوی جذب کروناویروس را بگیرند.غشای سلول برای ویروس‌ها نفوذناپذیر است. آنها برای وارد شدن به سلول و عفونی کردن آن، طیف وسیعی از راهبردها را به کار می‌گیرند تا از ویژگی‌های سلولی و بیوشیمیایی غشاها استفاده کنند. به دلیل استحکام واکنش‌های شیمیایی و پیوندهای موجود، در حال حاضر هیچ مهارکننده موثری در دسترس نیست.این گروه پژوهشی، مهارکننده‌هایی را شناسایی کرده‌اند که ۵۰۰۰ برابر موثرتر از متداول‌ترین نوع مهارکننده‌های کنونی هستند. آزمایش‌های پیش‌بالینی نشان داده‌اند که این مهارکننده‌ها می‌توانند راه ورود ویروس‌های منتشرکننده پروتئین کروناویروس را به سلول مسدود کنند. این پژوهش، راه را برای پژوهش در مورد داروهای ضد ویروسی جدید هموار می‌سازد.پژوهشگران بخش شیمی آلی دانشگاه ژنو از سال ۲۰۱۱ به سرپرستی پروفسور “استفان ماتیل”(Stefan Matile)، استاد این دانشگاه، به بررسی راه واکنش “تیول‌ها”(Thiols) با ساختارهای شامل گوگرد پرداختند.ماتیل گفت: این واکنش‌ها، واکنش‌های شیمیایی خاصی هستند زیرا می‌توانند حالت را به صورت پویا تغییر دهند. در واقع، پیوندهای کووالانسی براساس تقسیم الکترون بین دو اتم و با توجه به شرایط، آزادانه بین اتم‌های گوگرد در نوسان قرار می‌گیرند.

عبور از غشای سلول
ترکیبات گوگرد، در طبیعت وجود دارند و به خصوص در غشای سلول‌های یوکاریوتی و پوشش ویروس‌ها، باکتری‌ها و مواد سمی دیده می‌شوند. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که ترکیبات گوگرد، نقش مهمی در یکی از مکانیسم‌ها موسوم به “جذب به واسطه تیول”(thiol-mediated uptake) بر عهده دارند که به ورود دشوار از بیرون سلول به درون آن را ممکن می‌سازد. این مرحله کلیدی، پیوند دینامیکی میان تیول‌ها و سولفیدها را شامل می‌شود.ماتیل ادامه داد: هر چیزی که به سلول برسد، می‌تواند به این پیوندهای پویای گوگرد متصل شود. آنها به واسطه فرآیند “درون‌بری” یا “اندوسیتوز”(Endocytosis) و یا انتقال مستقیم از طریق غشای پلاسما، به درون سلول راه پیدا می‌کنند. پژوهش‌هایی که چند سال پیش انجام شده‌اند، نشان می‌دهند که ورود “HIV” و “دیفتری” به واسطه مکانیسمی صورت می‌گیرد که تیول‌ها را شامل می‌شود.وی افزود: شیمی این فرآیند، به خوبی شناخته شده است اما هیچ کس باور ندارد که این فرآیند می‌تواند در جذب سلولی نقش داشته باشد. نقش تیول‌های غشا در جذب سلولی معمولا با استفاده از “واکنشگر المان”(Ellman’s reagent) صورت می‌گیرد اما این آزمایش همیشه قابل اطمینان نیست زیرا واکنش نسبتا کم واکنشگر المان، با واکنش نسبتا زیاد تیول‌ها و سولفیدها مواجه می‌شود.

جستجوی یک مهارکننده‌
ماتیل و گروهش، جستجوی یک مهارکننده‌ احتمالی را آغاز کردند که بتواند یک آنتی‌ویروس کارآمد در برابر کروناویروس باشد. آنها به بررسی مهارکننده‌های احتمالی پرداختند و آزمایش‌های درون‌کشتگاهی جذب مولکول‌های گوگرد را با کاوشگرهای فلورسنت انجام دادند تا حضور آنها را درون سلول‌ها با استفاده از “میکروسکوپ فلورسانس”(fluorescence microscopy) ارزیابی کنند.بررسی‌ها نشان داد که مولکول‌های گوگرد تا ۵۰۰۰ برابر موثرتر از واکنشگر المان هستند. ماتیل گفت: این نتایج هنوز در مراحل ابتدایی هستند و این که بگوییم که داروی ضد ویروسی برای مقابله با کروناویروس کشف کرده‌ایم، فقط در حد یک حدس است.
هشتگ: , , , , ,