stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 194702
  • 02 آذر 1399 - 10:01
1

شناسایی و آنالیز مواد با استفاده از نور

شناسایی و آنالیز مواد با استفاده از نور

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های فناور دستگاهی را عرضه کردند که قادر است با استفاده از طیف نوری نسبت به شناسایی مواد در حوزه‌های مختلف اقدام کند.

قلم | qalamna.ir :

حسین خادم، رئیس هیات مدیره این شرکت فناور در گفت‌وگو با ایسنا گفت: ما در این شرکت با روش‌های خاص با استفاده از تابش نور و علم طیف سنجی، رفتار ماده‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم و آنها را آنالیز می‌کنیم.

وی روش تابش نور و علم طیف‌سنجی در آنالیز رفتار ماده را نسبت به روش‌های مشابه از سرعت بالاتر و غیر مخرب‌تر دانست و اظهار کرد: روش مورد استفاده در این زمینه قابلیت شناسایی مواد مجهول و در سطوح بالاتر توانایی سنجش میزان خلوص ماده را نیز دارد.

خادم در این زمینه توضیح داد: برای این منظور دستگاه‌هایی را تولید کردیم که از آنها برای آنالیز مواد استفاده می‌شود و از آن‌ها می‌توان برای طیف گسترده‌ای از صنایع بهره برد.

به گفته مدیرعامل این شرکت مستقر در پارک علم وفناوری دانشگاه شهید بهشتی از ویژگی‌های خاص دستگاه‌های تولید شده می‌توان به آنالیز از راه دور (تا فاصله ۱۰۰ متر) با سیستم‌های اپتیکی مانند فیبر نوری و آرایه‌های لنزی اشاره کرد.

خادم درباره مشتریان این شرکت یادآور شد: بزرگترین مشتری ما موسسه گوهرشناسی است که به صورت گسترده از خدمات این شرکت بهره می‌برد.

انتهای پیام

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.