stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 19469
  • 21 آذر 1394 - 20:05
7

وکیل بابک زنجانی: دادگاه تا زمانی که حرف محرمانه‌ای باشد، غیرعلنی است

وکیل بابک زنجانی متهم بزرگ نفتی گفت: تا زمانی که حرف های محرمانه ای برای گفتن وجود دارد دادگاه غیر علنی برگزار می شود.

قلم | qalamna.ir :
رسول کوه پایه زاده درباره برگزاری غیرعلنی بیست و دومین جلسه رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی و دو متهم دیگر پرونده نفتی افزود: دادگاه به درخواست متهمان و وکلای آنها از ابتدا به صورت علنی برگزار شد اما جایی موکلم و سایر متهمان می خواستند مطالبی را بیان کنند که نتوانستند و یا قاضی گفت که نیازی نیست این مطالب بیان شود؛ از آنجا که بیان آن مطالب در جلسات علنی ضروری نبود لذا از دادگاه خواستیم تا یک جلسه بصورت غیر علنی برگزار شود.
 
وکیل بابک زنجانی با بیان اینکه این دادگاه جنبه داخلی ندارد، تصریح کرد: جلسات این دادگاه زیر ذربین و رصد دیگر کشورها و نهادهای بین المللی قرار دارد از این رو جلسه فردا دادگاه ۲۲ جلسه بصورت غیر علنی برگزار خواهد شد.
 
وی در پاسخ به این سوال که چند جلسه تا پایان دادگاه باقی مانده است، گفت: بخشی از دفاعیات متهم ردیف سوم، کل دفاعیات وکلای متهم ردیف سوم، پاسخ ما در قبال اظهارات نماینده دادستان و اخذ آخرین دفاع از متهمان باقی مانده است که فکر می کنم در مجموع ۵ جلسه تا پایان رسیدگی به این پرونده باقی مانده است.
 
کوه پایه زاده در پاسخ به این سوال مبنی بر اظهارات رییس دادگاه برای حضور بازپرس به عنوان مطلع و اینکه آیا وی در دادگاه حضور می یابد یا نه ؟ گفت: ایشان قرار مجرمیت را صادر کرده است و دلیلی وجود ندارد تا در دادگاه حضور یابد البته تصمیم با دادگاه است.
 
وکیل بابک زنجانی از نماینده دادستان خواست تا دقیق مشخص کند کدام فعل بابک زنجانی مصداق جرم کلاه برداری است.
 
تاکنون ۲۱ جلسه از رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی و دو متهم دیگر پرونده نفتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به صورت علنی برگزار شد که این ۲۱ جلسه با قرائت کیفر خواست ۲۳۷ صفحه ای متهمان از سوی نماینده دادستان ، تفهیم اتهام به بابک زنجانی و دفاعیات او، دفاعیات وکیل بایک زنجانی، در برابر اتهامات وارده ، تفهیم اتهام به متهمان ردیف دوم و سوم پرونده و دفاعیات آنها، دفاعیات وکیل متهم ردیف دوم پرونده، اظهار نظر کارشناسان بانک مرکزی و نماینده دادستان، طرح شکایت شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت اچ کی، وکیل بانک مسکن و نماینده حقوقی سازمان تامین اجتماعی همراه بود.
 
فردا یکشنبه بیست و دومین جلسه رسیدگی به اتهامات میلیارد نفتی و دو همراهش در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به صورت غیر علنی برگزار می شود.
هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.