stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 194538
  • 01 آذر 1399 - 19:11
0
معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت:

آغاز کنترل محله‌محور کرونا در ۷۷۱ نقطه لرستان

آغاز کنترل محله‌محور کرونا در ۷۷۱ نقطه لرستان
مریم کوشکی، معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت : طرح کنترل محله محور کرونا به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی ویروس کرونا به شیوه محله و خانواده محور و با مشارکت سازمان بسیج سپاه حضرت ابوالفضل (ع) و سایر ادارات انجام می‌شود.
قلم | qalamna.ir :

او افزود: لرستان بر اساس تعداد پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت به ۷۷۱ محله تقسیم و به ازای هر پایگاه سلامت سه تیم مراقبتی، یک تیم حمایتی و یک تیم نظارتی تشکیل شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تیم‌های مراقبتی متشکل از مراقبین سلامت و نیرو‌های داوطلب بسیجی و شامل ۲ هزار و ۳۸ نفر هستند.

کوشکی در خصوص تیم‌های حمایتی و نظارتی ادامه داد: وظیفه ساماندهی تیم‌های حمایتی بر عهده سازمان بسیج سپاه است و ۸۳۶ نفر در قالب ۷۷۱ تیم نظارتی طرح محله محور مشارکت دارند.

کوشکی افزود: این طرح به منظور بیماریابی و پیشگیری از شیوع کرونا برنامه‌ریزی شده است که در قالب آن تست‌های تشخیص سریع درب منازل و مراقبت‌های پزشکی در منازل نیز انجام می‌شود.

او گفت: بیماران تازه مرخص شده، گروه‌های پرخطر و موارد مشابه با شناسایی و اعلام تیم‌های مراقبتی توسط پزشک و پرستار در منزل مراقبت می‌شوند که به ازای هر مرکز جامع سلامت یک پزشک و یک پرستار مستقر شده است.

از ابتدای شیوع کرونا تا ۲۴ آبان ابتلای قطعی ۵۰ هزار و ۴۷۱ شهروند لرستانی به ویروس کرونا تایید شده است که از این تعداد ۹۹۶ نفر جان باخته اند.

استان لرستان هم اکنون در وضعیت فوق قرمز شیوع کرونا قرار دارد، تنها شهرستان چگنی وضعیت زرد دارد و مابقی شهرستان‌ها در حالت نارنجی یا قرمز هستند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.