stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 19443
  • 21 آذر 1394 - 11:55
3

ابوبکر البغدادی در لیبی چه می‌کند؟

فرار ابوبکر البغدادی و تلاش وی در جهت تغییر ساختار اداری داعش و ایجاد خلافت به صورت مجمع الجزایر از لیبی تا افغانستان تعبیر می شود.

قلم | qalamna.ir :

خبرآنلاین :  یوگنی مدودف، روزنامه نگار نشریۀ نزاویسیمایا گازتا در گزارشی فرار ابوبکر البغدادی بنیان گذار داعش از ترکیه به لیبی برای گریز از تعقیب سازمان اطلاعات عراق را به عنوان تلاش وی در جهت تغییر ساختار اداری داعش و ایجاد خلافت به صورت مجمع الجزایر از لیبی تا افغانستان تعبیر می کند.

با این حال گئورگی میرسکی خاورشناس، این خبر را اثبات نشده می داند و خاطرنشان می کند که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر که داعش را خطری بزرگتر از اخوان المسلمین می داند، جلوی گسترش خلافت داعش در لیبی را خواهد گرفت.

البته میرسکی ضمن تفسیر مرامنامه داعش – که توسط روزنامه گاردین چاپ بریتانیا منتشر شده و نشان می دهد که داعش به دولت تمام عیاری تبدیل می شود- با این دیدگاه موافقت است. میرسکی به یک ویژگی تعجب آور جنگ با داعش اشاره کرد و آن این است که کسی با این گروه جداً نمی جنگد.

به گفته این کارشناس، تنها گروهک های احرار الشام و جبهه النصره مرتباً با جهادیون وارد نبرد می شوند در حالی که ارتش دولتی سوریه ترجیح می دهد با ارتش آزاد سوریه درگیر شود. میرسکی اعتقاد دارد که روسیه با بمباران های خود به شبه نظامیان داعش لطمه چندانی نمی زند.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.