stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 194406
  • 01 آذر 1399 - 14:33
0

خشم و اعتراض در واکنش به قتل یک سیاه‌پوست

قلم | qalamna.ir :
گروه بین الملل: در پی کشته شدن یک شهروند سیاه‌پوست به دست ماموران امنیتی یک سوپرمارکت، در برخی از شهرهای برزیل تظاهراتی بر پا شد. در شهر پورتو آلگره که این حادثه در آن رخ داد گروهی از معترضان با نیروهای پلیس درگیر شدند. در چند شهر برزیل از جمله سائوپائولو، ریو دوژانیرو، برازیلیا و پورتو آلگره عده‌ای به خیابان آمدند و علیه نژادپرستی شعار دادند.
 این تظاهرات در واکنش به کشته شدن آلبرتو سیلویرا، یک مرد ۴۰ ساله سیاه‌پوست شکل گرفت. او بر اثر ضرب و شتم دو مامور حراست یک سوپرمارکت در شهر پورتو آلکره در جنوب برزیل در محل حادثه جان خود را از دست داد.یک زن رهگذر با تلفن همراه خود از صحنه رفتار خشونت‌آمیز ماموران با مرد سیاه‌پوست و مرگ او فیلمی گرفته که در شبکه‌های مجازی منتشر شده است.
با افزایش اعتراض‌ها شرکت اداره‌کننده سوپرمارکت محل حادثه ابراز تاسف کرده و وعده داده که از خانواده قربانی حمایت کند. این شرکت همچنین قرارداد خود با موسسه امنیتی را لغو کرده، و با اخراج سرپرست شعبه، فروشگاه را به‌طور موقت تعطیل کرده است.به گفته پلیس برزیل یکی از دو نفری که در قتل مرد سیاه‌پوست دست داشته با پلیس ارتش نیز همکاری می‌کرده است.
رفتار خشونت‌آمیزی که به قتل یک شهروند سیاه‌پوست منجر شد یک روز قبل از “روز خودآگاهی سیاه‌پوستان” رخ داده است.این روز برای تقدیر از سیاه‌پوستان به دلیل سهمی که در فرهنگ و هویت برزیل دارند نامگذاری شده گرچه تبعیض و بدرفتاری با شهروندان سیاه‌پوست در بزرگترین کشور آمریکای لاتین امر نادری نیست.هامیلتون مورائو، معاون اول رئیس جمهور برزیل به خاطر مرگ آلبرتو سیلویرا ابراز تاسف کرده و در عین حال منکر وجود معضل نژادپرستی در این کشور شده است.مورائو در واکنش به معترضان ادعا کرده در برزیل چیزی به اسم نژادپرستی وجود ندارد و این معضلی است که دیگران مایل هستند آن را به کشور وارد کنند.با وجود این اظهارات، نهادهای حقوق بشری گزارش‌های فراوانی از نقض حقوق سیاه‌پوستان و رفتار نژادپرستانه با آنها در برزیل منتشر کرده‌اند.بنابر گزارش‌ها تظاهرات معترضان در اغلب شهرهای برزیل مسامت‌آمیز بوده اما در پورتو آلگره جمع کوچکی از تظاهرکنندگان با نیروهای پلیس درگیر شده‌اند.

 

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.