stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
  • کد خبر : 194405
  • 01 آذر 1399 - 14:33
1

در خانه بمانیدو پیتزای مخصوص خودرا آماده کنید

قلم | qalamna.ir :
اگر دوست دارید پیتزای متفاوتی تهیه کنید،یا هر قسمت از آن را با سلیقه‌ییکی از افراد خانواده آماده کنید، می‌توانید پیتزای مخصوص خودتان را بسازید.
پیتزا یکی از غذاهای محبوب است که در تمام لحظه‌های خوبِ ما حضور دارد و همیشه برای خوردنِ آن به سراغ بهترین پیتزا فروشی‌ها می‌رویم. همه می‌دانند که پیتزای پخته شده در پیتزا فروشی چیز دیگری است. پس وقتی می‌خواهیم با دوستان‌مان وقت بگذرانیم به یک پیتزا فروشی می‌رویم. در جلسات ماهیانه یا دورهمی‌های سالیانه‌ی شرکت، پیتزا سفارش می‌دهیم. وقتی با دوستان‌مان در منزل جمع می‌شویم و قرار است در کنار هم فیلم ببینیم، پیتزا سفارش می‌دهیم. وقتی روز شلوغی داشته‌ایم و می‌خواهیم با یک شامِ خوب خستگی روزانه را از تن و ذهن‌مان بیرون کنیم، پیتزا سفارش می‌دهیم. حتی وقتی به روزِ آزاد در رژیم غذایی‌مان می‌رسیم بی‌شک به سراغ پیتزا می‌رویم. حالا، در این روزهای کرونایی، دیگر نمی‌توان مثل قبل برای خوردن پیتزا به فست‌فود محبوب‌مان مراجعه کنیم یا با خیالی آسوده آن را برای منزل سفارش دهیم. به همین دلیل به تهیه‌ی آن در منزل روی آورده‌ایم و روش‌های زیادی را برای پخت آن امتحان کرده‌ایم؛ اما هیچ وقت پیتزای خانگی شبیه به پیتزای بیرون نشده است. خبر خوب این است که پس از خواندن این مطلب می‌توانید پیتزایی با کیفیت و خوشمزگی پیتزاهای بیرون بپزید. باور نمی‌کنید؟ ترفندهایی را که در ادامه به شما آموزش می‌دهیم انجام دهید و خودتان نتیجه را ببینید.
 
چطور پیتزای نیمه آماده‌ی پمینا را به پیتزای درجه یکِ پیتزا فروشی تبدیل کنیم
پیتزای نیمه آماده‌ی پمینا، محصولی است که کارِ پیتزا پختن را راحت کرده است. با استفاده از این پیتزا، دیگر وقت‌تان را صرف آماده کردن خمیر و مواد اولیه‌ی آن نخواهید کرد و فقط باید آن را به بهترین شکل بپزید. ممکن است قبلا از این محصول استفاده کرده‌اید و تجربه‌ی خوبی از آب در نیامده است. شاید خمیرِ آن پف نکرده یا خیلی خشک شده باشد. شاید آن را در مایکروفر پخته‌اید و در پایان یک پیتزای خمیر شده و آب انداخته داشته‌اید. برای پختِ حرفه‌ایِ پیتزای نیمه آماده باید نکاتی را که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم رعایت کنید.
 
اگر پیتزا پمینا را در فر می‌پزید:

  • پیتزا پمینا نیازی به یخ‌زدایی ندارد و می‌توانید آن را مستقیما از فریزر در فر قرار دهید. اما بخاطر داشته باشید قبل از هر چیز فر شما به دمای ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد رسیده باشد.
    به مواد روی پیتزا چیزی اضافه کنید. کمی پنیر پیتزای رنده شده، پپرونی، قطعاتِ خرد شده‌ی مرغِ باقیمانده از وعده‌ی غذایی قبل یا حتی برخی سبزیجات مورد علاقه‌تان را روی پیتزا بریزید. اضافه کردن پنیر را فراموش نکنید؛ اگر به هر دلیل تمایلی به اضافه کردن تاپینگ ندارید ایرادی ندارد چرا که پیتزای پمینا یک پیتزای کامل است، اما اضافه کردن پنیر پیتزا آن را لذیذتر می‌کند.
    حالا لبه‌ی نان را به روغن زیتون آغشته کنید.
    فر را از قبل روی دمای حداقل ۲۲۰ درجه قرار دهید تا حسابی داغ شود.
    پیتزا را روی سینی توری فر بگذارید.
    ۳۰ ثانیه قبل از بیرون آوردنِ پیتزا از فر، شعله‌ی گریل (حرارت بالا) را روشن کنید تا روی آن هم کمی برشته شود.

به همین راحتی پیتزایی نیمه آماده را به یک پیتزای حرفه‌ای، با کیفیتی مشابه یا حتی بالاتر از پیتزاهای بیرون آماده کرده‌اید.
 
اگر پیتزا پمینا را در مایکروفر می‌پزید:

  • قبل از قرار دادنِ پیتزا در مایکروفر، مایکروفر را در حالت فر (کانوکشن) قرار دهید و آن را روی دمای ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. فراموش نکنید فر باید از قبل به دمای مورد نظر رسیده باشد.
  • اگر مایکروفر شما سه پایه‌ی فلزی دارد، پیتزا را روی آن قرار دهید تا گردش هوا به درستی در محفظه فر انجام شود.
    برای حفظ رطوبت، مواد تاپینگ و جلوگیری از خشک شدنِ بیش از حد آن‌ها بهتر است همراه با پیتزا یک ظرف کوچک آب هم داخل مایکروفر قرار دهید. این ظرف می‌تواند یک استکان کوچک باشد.
    برای خوشمزه‌تر شدنِ پیتزا می‌توانید همانند روشِ پخت آن در فر، به تاپینگ‌ها اضافه کنید.
    بین ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بعد پیتزای شما آماده است.

 
پیتزای مخصوص خودتان را بسازید
اگر دوست دارید پیتزای متفاوتی تهیه کنید، یا هر قسمت از آن را با سلیقه‌ی یکی از افراد خانواده آماده کنید، می‌توانید پیتزای مخصوص خودتان را بسازید. پختن پیتزا اصلا سخت نیست. برای این کار شما به نان پیتزا، پنیر پیتزای پروسس رنده شده‌، سس گوجه فرنگی تند یا معمولی و سوسیس یا پپرونی نیاز دارید. خوشبختانه شرکت کاله همه‌ی این محصولات را تولید کرده است و به راحتی در دسترس شما قرار دارند. به غیر از این موارد،‌ که اصلی‌ترین قسمت‌های پیتزا هستند، می‌توانید از سبزیجات مختلف مثل سیر، ریحان، گوجه یا کلم بروکلی و همچنین تکه‌های مرغ پخته شده نیز استفاده کنید. یادتان نرود که برای پخت یک پیتزای خوشمزه قارچ و زیتون را فراموش نکنید. برای شروع فر را روی دمای ۲۲۰ درجه روشن کنید تا حسابی گرم شود. حالا یک نان پیتزا را روی میز قرار دهید. لبه‌ی نان را به روغن زیتون آغشته کنید و سپس روی نان را با سس بپوشانید. یک لایه‌ی نازک سس بزنید که در زمان پخت،‌ مواد آب نیندازد. حالا یک لایه پنیر روی سس‌ها بریزید. راز خوشمزگیِ پیتزا دقیقا در این قسمت است. شما می‌توانید به لبه‌های نان هم سس بزنید و روی آن پنیر بریزید. پنیرها به رطوبتِ سس می‌چسبند و پس از قرار گرفتن در فر آب شده و یک لبه‌ی پیتزای بسیار خوشمزه و ترد برای شما ایجاد می‌کنند. مواد خوراکی‌ای که قرار است روی پیتزا ریخته شوند را روی پنیرها بریزید. بهتر است ابتدا مواد گوشتی را بریزید و سپس سبزیجات را اضافه کنید. هرچه سبزیجات به قسمت رویی نزدیک‌تر باشند بیشتر حرارت می‌بینند و له نمی‌شوند. پیشنهاد ما برای خوشمزه‌تر شدنِ پیتزا،‌ تفت دادن سبزیجاتی مثل گوجه و قارچ، قبل از استفادهاست. با این کار آب اضافیِ آن‌ها گرفته می‌شود،‌ همچنین می‌توانید ادویه‌های مورد نظرتان را به آن‌ها اضافه کنید تا طعم بهتری داشته باشند. بعد از این مرحله روی مواد را با یک لایه‌ی نازک پنیر پروسس بپوشانید و قارچ و زیتون را روی پنیر قرار دهید. پیتزای مخصوصِ شما آماده‌ی پختن است. آن را در طبقه‌ی وسط فر قرار دهید تا کاملا پخته و برشته شود. اگر می‌خواهید پیتزا را در ظرفی بگذارید و سپس در فر قرار دهید، بهتر است ظرف کمی عمیق باشد. حرارتی که از اطراف ظرف به پیتزا منتقل می‌شود، آن را ترد می‌کند. پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پیتزای شما آماده است. همانطور که در بالا اشاره کردیم، بهتر است ۳۰ ثانیه قبل از بیرون آوردنِ پیتزا از فر، شعله‌ی گریل (حرارت از بالا) را روشن کنید تا قسمت روییِ آن هم حرارت ببیند.
 
با ترفندهایی که در بالا گفتیم مطمئن باشید که می‌توانید مانند یک سرآشپز حرفه‌ای پیتزا بپزید و همه را شگفت زده کنید.
 
 
 

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.