stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 194318
  • 01 آذر 1399 - 13:02
0

“باگ‌بانتی‌”ها به چالش دعوت شدند

“باگ‌بانتی‌”ها به چالش دعوت شدند

مسابقات کشف باگ و آسیب‌پذیری چالش جدیدی است که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود و طی آن فعالان این حوزه راهکارهای خود را برای کشف باگ‌های وب سایت‌ها ارائه خواهند کرد.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا، طراحان پلت‌فرم‌های باگ‌بانتی با هدف توسعه بازار و افزایش تجربه متخصصان امنیت اطلاعات در فراخوانی فناورانه به چالش دعوت شدند. باگ‌ بانتی یا مسابقات کشف باگ و آسیب‌پذیری، برنامه‌هایی هستند که طی آن‌ یک وب‌سایت یا اپلیکیشن و حتی سخت‌افزار، سازمان یا توسعه‌دهنده برای کشف باگ‌های سرویس خود، به خصوص رخنه‌ها و باگ‌های امنیتی،‌ به افراد و هکرها پاداش و جایزه می‌دهد.

بر این اساس هم ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی فراخوانی اعلام کرده است که قصد دارد در برنامه‌ای حمایتی از پلت‌فرم‌های باگ‌بانتی حمایت کند. این فراخوان یک همکاری مشترک میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پلتفرم‌های باگ‌بانتی است. هر یک از پلتفرم‌های باگ‌بانتی ایرانی می‌توانند با ارسال اطلاعات در روال ارزیابی این فراخوان قرار گیرند.

حمایت‌های ارائه شده شامل «مشارکت با صاحبان پلتفرم‌های باگ‌بانتی برای توسعه امکانات و قابلیت‌های پلتفرم»، «مشارکت با مشتریان پلتفرم‌ها برای پرداخت جوایز مسابقات کشف آسیب‌پذیری»، «حمایت ویژه از متخصصان برتر (کشف بیشترین و موثرترین آسیب‌پذیری‌ها در جریان مسابقات)»، «حمایت از برگزاری دوره‌های آموزشی پیشرفته برای متخصصان حاضر در مسابقات» و «حمایت از برگزاری دوره‌های مشورتی برای سازمان‌های مشتری مسابقات کشف آسیب‌پذیری» می‌شود.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، علاقه‌مندان برای شرکت در این فراخوان تا ۱۰ آذرماه فرصت دارند تا نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. 

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.