stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 194275
  • 01 آذر 1399 - 12:33
1

۴۰ هزار کشته کرونا یک فاجعه است

قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: یک عضو حزب مردم سالاری گفت: ۴۰ هزار کشته کرونا یک فاجعه است. در هشت سال جنگ ایران و عراق این میزان کشته نداشتیم.
 داریوش قنبری،  اظهار کرد: قطعا محدودیت هایی که دولت برای کنترل شیوع کرونا قرار است اعمال کند شرایطی را ایجاد می کند که به همکاری همه مردم نیاز دارد. در این راستا کشور به ایفای تکالیف شهروندی توسط تک به تک مردم نیاز دارد. بحث کرونا موضوع شخصی نیست، یک امر اجتماعی است.وی ادامه داد: هم به لحاظ حفظ جان خود و هم به لحاظ ایفای نقش شهروندی و هم به لحاظ تکالیف دینی باید به دستورات دولت و ستاد مبارزه با  کرونا توجه کنیم. آنچه که به عنوان تکالیف شهروندی مشخص شده، همان وظیفه ای است  که در هر جامعه ای باید توسط شهروندانش عمل شود. چرا که هر فرد ضمن اینکه در جامعه حقوقی دارد وظایفی هم دارد. اینکه در چنین شرایطی به خاطر سهل انگاری، فردی موجب سلب آزادی دیگران شود ضد حقوق اجتماعی است.
قنبری گفت: مسئله جدی است.روزانه به طور متوسط ۵۰۰ نفر کشته می شوند. این موضوع باعث می شود همه احساس تکلیف کنیم. همه باید  به دولت برای اجرای پروتکل های بهداشتی کمک و دیدگاه های کارشناسان علمی را در مورد مسائل فردی و اجتماعی رعایت کنند. این فعال سیاسی  گفت: اگر فرهنگ مردم طوری باشد که معیارهای علمی ومذهبی را باهم در نظر بگیرند ما هم مثل کره جنوبی بر این بحران فائق شویم. کره جنوبی به یک الگو تبدیل شد؛ مردمش کنار چین بودند اما در یک همکاری مناسب این بحران را پشت سر گذاشتند و کرونا را به خوبی مهار کردند. آنچه که باعث شد این اتفاق بیافتد ویژگی هویتی کره ای هاست که به فرهنگ اجتماعی و تکلیف شهروندی خود توجه ویژه ای داشتند. ما نیز باید به این امور توجه ویژه ای داشته باشیم.
وی  گفت: اگر رعایت نکنیم فاجعه عمیق تری در انتظارمان است. همه مردم باید در این تعطیلی که دولت اعلام کرده مشارکت کنند بر خودشان سخت بگیرند تا از این بحران عبور کنیم.

 

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.