stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 194255
  • 01 آذر 1399 - 12:12
0
مدیرکل انتقال خون استان اصفهان:

هر روز به خون و فرآورده های خونی نیاز داریم/ افزایش ذخیره خون به ۵ روز

هر روز به خون و فرآورده های خونی نیاز داریم/ افزایش ذخیره خون به ۵ روز
قلم/اصفهان_ مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با تاکید براینکه ما هر روز به خون و فرآورده های خونی نیاز داریم و این موضوع اختصاص به یک روز خاص ندارد، گفت: در حال حاضر ذخیره خون در استان اصفهان به بیش از ۵ روز رسیده است.
قلم | qalamna.ir :

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان اعلام کرد: با اطلاع رسانی‌های صورت گرفته از سوی رسانه‌ها و فراخوان‌های مردمی در حال حاضر ذخیره خون در استان اصفهان به بیش از ۵ روز رسیده است.

مجید زینلی، اظهار کرد: با اطلاع رسانی های صورت گرفته از سوی رسانه ها و فراخوان های مردمی هم اکنون وضعیت ذخیره خون خیلی بهتر از قبل شده است، ولی باتوجه به اینکه خون و فرآورده های خون بافت زنده است و تاریخ انقضای محدودی دارد، از اهداکنندگان درخواست می کنیم به صورت مستمر و تدریجی به مراکز انتقال خون استان مراجعه و خون خود را اهدا کنند.

وی با تاکید براینکه ما هر روز به خون و فرآورده های خونی نیاز داریم و این موضوع اختصاص به یک روز خاص ندارد، گفت: در حال حاضر ذخیره خون در استان اصفهان به بیش از ۵ روز رسیده است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به اینکه از روزهای پایانی هفته گذشته شاهد مراجعه شهروندان به مراکز انتقال خون استان بودیم، تصریح کرد: طی این مدت روزانه بیش از ۵۰۰ واحد خون گیری انجام شد و باتوجه به استقبال خوب مردم مجبور شدیم برخی اهداکنندگان را برای مراجعه در روزهای آینده هدایت کنیم.

وی بار دیگر با تاکید براینکه همیشه نیاز به خون و فرآورده های خونی داریم، از اهدا کنندگان خواست با مراجعه به وب سایت سازمان انتقال خون استان اصفهان به نشانی esfahan.ibto.ir و دریافت نوبت اینترنتی، روز و زمان مشخصی برای اهدای خون تعیین و مراجعه کنند.

زینلی همچنین به وضعیت اهدا پلاسما در استان اشاره و خاطرنشان کرد: درحال حاضر امکان ذخیره سازی پلاسمای بهبود یافتگان کووید۱۹ را نداریم و هر مقداری در روز گرفته شود از سوی مراکز درمانی درخواست و مصرف می شود.

وی با اعلام اینکه روزانه بین ۲۵ تا ۳۰ نفر برای اهدا پلاسما مراجعه می کنند، گفت: نیاز بیشتری به پلاسمای بهبودیافتگان کووید۱۹ داریم، بنابراین از افرادی که دچار بیماری کووید۱۹ شده و یک ماه از بهبودی آنها گذشته درخواست می کنیم به مرکز جامع اهداکنندگان میدان خواجو مراجعه و پلاسمای خود را اهدا کنند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.