stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
  • کد خبر : 19414
  • 21 آذر 1394 - 11:29
3

علی‌حسینی: می‌توانستم رکورددار جهان شوم

و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ سابق تیم ‌ملی گفت: می‌شد رکوردهای فوق سنگین توسط من شکسته شود، اما این اتفاق رخ نداد و سلیمی و مولایی اگر در شرایط آرمانی باشند می‌توانند این رکوردها را بشکنند.

قلم | qalamna.ir :
سعید علی حسینی در گفت‌وگو با درباره شکسته شدن رکورد دسته فوق سنگین دو ضرب و مجموع جهان و این که می‌توانست این رکورد زودتر توسط او شکسته شود، بیا‌ن‌ کرد: این که این رکوردها می‌توانست سال‌ها قبل توسط من شکسته شود، بله می‌شد اتفاق بیفتد، اما نشد و نمی‌خواهم به گذشته برگردم، زیرا اگر بخواهم زیاد در مورد آن حرف بزنم از حوصله مردم خارج می‌شود. ولی اکنون بهادر و بهداد اگر در شرایط آرمانی باشند ۱۰۰ درصد می‌توانند این رکورد را بشکنند.
 
او ادامه داد: من خودم شرایطش را قبلا داشتم و می‌توانستم وزنه‌های خوبی بزنم، که این اتفاق نیفتاد اما ملی‌پوشان دیگر که در تمرینات رکوردهای خوبی زده‌اند اگر از سوی مسئولان ۱۰۰ درصد حمایت شوند می‌توانند این کار را انجام دهند.
 
علی حسینی در مورد این که دو سال متوالی دست ایران از کسب طلا در فوق سنگین کوتاه مانده است، تصریح کرد: با اتفاقاتی که امسال برای و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ان سنگین وزن پیش آمده و بهادر و بهداد مصدومیت داشتند، نمی‌توان گفت ضعیف ظاهر شدیم. در ورزش چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد اما در سال‌ ۲۰۱۴ که بهداد نتوانست با و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ روس ر‌قا‌بت کند، می‌توانیم بگویم او تلاشش را کرد. در تمرینات هم تا ۲۶۵ کیلوگرم آمده بود، اما کادرفنی قبلی با شرکت دادن بهداد در مسابقات لیگ باعث شد بدنش در مسابقات جهانی خالی کند و به نظرم عملکرد نامناسب را کادرفنی داشت که بهداد نتوانست در مسابقات جهانی ۲۰۱۴ در اوج باشد.
 
او با اشاره به در پیش‌ بودن المپیک ریو و این که امکان کسب طلا فوق سنگین وجود دارد، گفت: تنها دارایی ما در فوق سنگین بهادر و بهداد هستند که هر دو آسیب دیده‌اند. اگر به شرایط آرمانی نرسند با شرایط موجود مطمئنا مدال طلای المپیک را از دست می‌دهیم.
 
وزنه بردار سابق تیم ‌ملی در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند رکوردهای او در جوانان جهان هم به زودی شکسته شود؟ بیا‌ن‌ کرد: به نظر شما کدام رکورد تا ابد باقی‌ مانده و شکسته نشده است؟ همه اعتبار و افتخاراتی که یک روز به دست آوردیم یک روز هم از دست می‌دهیم. البته من خیلی زیاد بر روی این مسائل حساس نیستم. ممکن است یک روزی یک و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ جوان از هر کشوری بیاید و رکوردهای خوبی را ثبت کند و جایگزین رکوردهای من در جوانان جهان شود.
 
او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که در صورت حل شدن مشکلش امکان دارد شخصی باشد که بتواند رکوردها را پس بگیرد؟ تصریح کرد: شکستن رکورد دست خود آدم نیست و شرایط باید فراهم باشد. در مسابقات جهانی آمریکا اگر بهداد حضور داشت و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ روس وزن ۲۶۴ کیلوگرم را نمی زد،‌ بلکه به دنبال وزنه‌ای بود که اول شود یا برای مقام اولی بجنگند، اما پس از این که در مسابقات جهانی تنها بود وقتی قهرمان شد برای شکستن رکورد هم آمد. من تمرین می‌کنم شاید بتوانم رکوردها را بشکنم شاید هم نه و از الان نمی‌توان چیزی گفت.
 
علی حسینی درباره اینکه امکان بازگشتش به وزنه برداری زودتر از موعد وجود دارد، تصریح کرد: زمانی که در جمهوری آذربایجان بودم متوجه قانون جدید شدم که محرومیت کسانی که برای مرتبه دوم دوپینگ آنها مثبت شده به هشت سال کاهش یافته است. با دکتر باقری که صحبت کردم قرار شد از نادو استعلام بگیرد و نادو هم گفته بود چنین قانونی وجود دارد اما فدراسیون باید پیگیری کند.
 
علی حسینی ادامه داد: من بعد از محرومیت، تمریناتم را رها نکردم و بدنم آماده است اما مانده به فدراسیون که پیگیری کند و روابط بین المللش چطور باشد. کشورهای دیگر مانند اوکراین و روسیه نیز چنین وزنه بردارانی دارند بنابراین فدراسیون می تواند از طریق مکاتبه با آنها نامه ای تنظیم کند و به فدراسیون جهانی بفرستد. فدراسیون جهانی نیز در چنین شرایطی کمیسیون تشکیل می دهد.
 
وی ادامه داد: سال ۱۹۹۵ که دوپینگ یک وزنه‌بردار برای اولین بار درآمد با توجه به قانون آن زمان، مادام العمر محروم می شد اما مرادی با کمک فدراسیون کشورهای دیگری توانستند رایزنی کنند و قانون تغییر کرد به طوری که برای مرتبه دوم محرومیت مادام العمر را در نظر می گرفتند. بنابراین قبلا مرادی توانسته چنین مشکلاتی را حل کند.
 
او ادامه داد: اکنون فدراسیون باید پیگیری کند و من هم تمرینات بدنسازی را داشته ام و بدانند اگر پیگیری کنند بی‌نتیجه نخواهد بود.
 
علی حسینی در مورد عملکرد و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ان در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۵ گفت: من همیشه مسابقات و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی را پیگیری می‌کنم. پیش از آغاز ر‌قا‌بت‌ها مصدومیت‌هایی که در تیم به وجود آمد آرامش را برهم زد. این که نفراتی مثل تقیان، بهروزی و نواب در تمرینات خوب بودند، اما چرا در مسابقات تمرکز لازم را نداشتند تا وزنه‌های تمرینی را بزنند باید ورزشکار یا کادرفنی پاسخ دهد.
 
او افزود: البته کادرفنی نمی‌تواند زیاد مقصر باشد، زیرا وزنه برداران را در تمرینات آماده کرده بودند، اما ورزشکار تمرکز کافی نداشته و این شرایط پیش آمده است. در همین ر‌قا‌بت‌ها رکورددار جهان در دسته ۷۷ کیلوگرم با این که شانس اصلی مدال بود، اوت شد. و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ چینی در دسته ۸۵ کیلوگرم هم همین طور. نواب هم از روی عمد این کار را نکرده است و بیشتر از همه خود او دوست داشت مدال بگیرد اما نشد.
 
و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ سابق تیم ‌ملی در مورد رفتن جورج زالای و این که به خوبی از او استفاده نشد، نیز بیا‌ن‌ کرد: جورج زالای برای این انتخاب شده بود که بیاید و به کشورمان کمک کند و همان طور که مربی یک روز شروع به کار می‌کند یک روز هم کارش به پایان می‌رسد. وظایف‌ در تیم ‌ملی مشخص است و فکر نکنم فدراسیون یکی را بیاورد، اما نتواند از او استفاده کافی را ببرد. حتما این مربی کارایی لازم را دیگر نداشت.
 
و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ سابق فوق سنگین تیم ‌ملی درباره جبران نتایج در المپیک، تصریح کرد: همیشه در المپیک جوان‌هایی مدال می‌گیرند که بر رویشان کار شده ، آسیب‌دیدگی‌ کمی دارند و با انگیزه هستند. مانند المپیک سیدنی. همچنین در المپیک لندن هم تمام و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ان سالم و جوان بودند و مدال هم گرفتند. الان برای المپیک ریو ملی‌پوشان خیلی مصدوم هستند و بعضی از آنها انگیزه لازم را ندارند. در این میان تنها کیانوش رستمی توانسته ثبات داشته باشد. زمانی که رضازاده بر روی کار آمد کسانی که آمدند دوره افشارزاده مدال جوانان داشتند و با مربیگری خوب کوروش باقری به مدال بز‌ر‌گسالان هم رسیدند. ما اگر می خواستیم برای المپیک ریو مدال بگیریم باید همان موقع جوانان خوبی می‌ساختیم تا اگر احتمالا مصدومیت‌هایی اتفاق می‌افتاد جایگزین شوند اما الان نفرات جایگزین نداریم.
هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.