stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 194129
  • 01 آذر 1399 - 9:38
1

تیم ملی با اسکوچیچ صددرصد صعود می‌کند

قلم | qalamna.ir :
گروه ورزشی: علی علیپور بازیکن ایرانی تیم ماریتیمو پرتغال از شرایط خودش در تیم جدیدش حرف می‌زند. او در گفت‌وگو با ایران‌ورزشی از نوع نگاه خودش به بحث رکوردشکنی کریس رونالدو نسبت به رکورد آقای گل جهان هم اظهارنظر می‌کند. علیپور همچنین از تیم سابقش و از شانس بالای این تیم برای قهرمانی آسیا حرف می‌زند و روی این نکته تأکید می‌کند که پرسپولیس در غیاب او هم بازیکنان بسیار خوبی دارد و جایش اصلاً در پست مهاجم خالی نیست.
از حضورت در تیم جدید پرتغالی راضی هستی؟
من بعد از مشورت با دوستان و افرادی که کاملاً نسبت به آنها اطمینان داشتم تیم ماریتیمو را انتخاب کردم تا تجربه‌ای نو داشته باشم و به اهدافی که برای خودم ترسیم کردم دست یابم.
در این بین حتماً برای خودت اهداف کوتاه، میان‌مدت و بلند‌مدتی را ترسیم کرده‌ای؟
بله، قطعاً همینطور است و هر بازیکنی برای خودش از پیوستنش به یک تیم دیگر اهدافی را دنبال می‌کند اما آن چیزی که به من مربوط می‌شود فقط این است که تلاش کنم و از حرکت و کوشش دست برندارم و ان‌شاءالله به مرور به همه آنها می‌رسم.
چرا تعداد دقایق بازی‌ات در بازی‌هایی که به میدان رفتی کم بوده؟!
من دیر به تیمم اضافه شدم چون مذاکراتم کمی طول کشید. از طرفی پای صحبتم با تیم قبلی‌ام هم در میان بود و اینجا دیر اضافه شدم و تمرین پیش‌فصل را از دست دادم که برای یک بازیکن بسیار مهم و حائز اهمیت است.
چه زمانی فکر می‌کنی تبدیل به بازیکن فیکس تیم ماریتیمو می‌شوی؟
من تمرین پیش‌فصل را از دست دادم در حالی که هم‌پستی‌های خودم در تمرینات پیش‌فصل حضور داشتند و انصافاً خوب کار کردند و خوب هم گل زدند. در این مورد هم چیزی که می‌توانم انجام دهم و کاری که از دستم برمی‌آید به این نکته برمی‌گردد که صبور باشم و دست از تلاش و کوشش برندارم تا ان‌شاءالله روزها و شرایط بهتری را تجربه کنم.
اگر این رویه یعنی تعداد دقایقی که بازی می‌کنی به همین شکل چند بازی اخیرت پیش برود باز هم صبوری می‌کنی؟
من برای هر چیزی خودم را آماده کرده‌ام و به نوعی برای روزهای سخت هم آماده هستم اما یک چیز را خوب می‌دانم که سخت تمرین کنم و بجنگم و صبر داشته باشم تا خدا به من کمک کند.
با هواداران تیم ماریتیمو رابطه‌ات در این شرایط کرونایی چگونه است؟
من در شرایط کرونایی به تیم جدیدم آمدم با این وجود رابطه‌ام با آنها خوب است و مشکلی با آنها ندارم و آنها مانند همه اعضای تیم با من هم رابطه خیلی خوبی دارند و به تیم‌شان و من با تمام وجود عشق می‌ورزند.
در چنین شرایطی به نظر می‌رسد ارتباط بازیکنان با تو و بقیه بیشتر به فضای مجازی خلاصه می‌شود؟
بله، در فضای مجازی هم از طریق کامنت‌ها، دایرکت‌ها و تگ‌هایی که می‌زنند با هواداران در ارتباط هستم. ماریتیمو تیم پرطرفداری در پرتغال محسوب می‌شود و هواداران‌مان هم خیلی تیم و بازیکنان ما را دوست دارند. خوشبختانه ارتباط و جو خیلی خوبی بین بازیکنان وجود دارد و من هم متأثر از جو خوبی که در تیم‌مان است با بقیه بازیکنان ارتباط خیلی خوبی دارم؛ موضوعی که خیلی به من کمک کرده است.
ماریتیمو مانند سه تیم دیگر محبوب و بزرگ پرتغال یعنی پورتو، بنفیکا و لیسبون در کانون توجه علاقه‌مندان به فوتبال در پرتغال قرار دارد. کم‌توجهی احتمالی نسبت به سه تیم دیگر اذیتت نمی‌کند؟
تیم ما هم در کانون توجهات علاقه‌مندان به فوتبال در پرتغال قرار دارد و توجه سایت‌ها، رسانه‌ها و مردم به تیم ما زیاد است و کم نیست. درست است که چند تیم شاید بیشتر دیده شوند اما تیم ما هم به اندازه خودش مورد توجه مردم و رسانه‌ها قرار دارد.
خودت از زمانی که به تیم جدیدت پیوستی چقدر در چشم بودی و به قولی دیده شدی؟
من عادت کردم حق خودم را با تلاش بگیرم. نمونه این ادعا هم حضورم در تیم راه‌آهن بود. زمانی که در این تیم بودم با تلاش زیاد کاری کردم که دیده شدم و شرایطم را هر سال و تیم به تیم بهتر ساختم و ارتقا دادم. خدا را شکر در پرتغال هم همان رویه سابق و روشی که در ایران داشتم را سرلوحه کارم قرار داده‌ام و ان‌شاءالله به اهدافم می‌رسم.
سرمربی‌تان چه سبکی دارد و به طور کلی او روشی تهاجمی دارد یا تدافعی؟
ویدیگال سرمربی ما پرتغالی است و به روش تهاجمی علاقه زیادی دارد. سرمربی ما هم روش ۲-۴-۴ و ۳-۳-۴ را بیشتر برای تیم ما مدنظر دارد. روش و طرز تفکری که برای من و سایر مهاجمان تیم‌مان یک غنیمت محسوب می‌شود و من فکر می‌کنم هر چه صبورتر باشم بهتر می‌توانم در قالب اندیشه‌های تهاجمی تیمم جا بیفتم و خودم را بهتر نشان دهم. ذهنیت و تفکر حاکم بر افکار مربی ما همیشه برد است. به همین دلیل من بیش از پیش به موفقیت خودم و تیمم با توجه به افکار سرمربی‌مان امیدوارم.
در ایران خیلی راجع به شکسته شدن رکورد علی دایی توسط رونالدو صحبت می‌کنند. در آنجا خصوصاً در تیم‌تان راجع به این مسأله صحبتی رد و بدل می‌شود؟
زمان من در تیم بیشتر به تمرین، مسائل تئوری و کار تیمی پرداخته می‌شود و در تیم ما حداقل به دلیل محدودیت زمانی صحبتی در این خصوص نمی‌شود.
جدا از این، نظر شخصی خودت و احتمالاً مردم پرتغال در مورد رکوردشکنی کریس رونالدو نسبت به رکورد آقای گل ایران چیست؟
علی دایی و رونالدو جزو بهترین مهاجمان دنیا بوده و هستند و نیازی به تعریف و تمجید من ندارند. علی دایی در زمان بازیگری‌شان چه در ایران و چه در خارج از کشور و تیم ملی نمایش‌های عالی داشتند و با گلزنی‌های متعددشان بیشترین کارایی را داشتند. کریس رونالدو هم دیگر مهاجمی بوده که در هر تیمی که در آن شاغل بوده، بهترین بوده و در تیم ملی پرتغال هم بیشترین کارایی را داشته. من هم به عنوان بازیکن و بیننده از جو رقابتی که به وجود می‌آید این مسأله را دنبال می‌کنم و از آن لذت می‌برم.
در خصوص تیم ملی و روش جدیدی که اسکوچیچ در تیم ملی به وجود آورده و تیم ملی را در دو بازی تحت هدایتش به دو پیروزی مقابل ازبکستان و تیم ملی بوسنی رسانده چه نظری داری؟
اسکوچیچ مربی خیلی خوب و بزرگ و توانمندی است. مربی که با لیگ ایران آشنایی خیلی خوبی داشت و موفق شد این موضوع را به تیم ملی هم انتقال دهد. تیم ملی ما متأثر از نگرش و هدایت خوب سرمربی کرواتش در دو بازی اخیرش به پیروزی رسیده و موجب شده کار تیم ملی و بازیکنانش هم خیلی خوب دیده شوند. در تیم ملی هم مانند هر موضوع دیگری به زمان نیاز است اما صرف‌نظر از این موضوع من فکر می‌کنم سرمربی تیم ملی خیلی خوب بازیکنان را رصد می‌کند و من هم با تلاش زیاد سعی‌ام را انجام می‌دهم تا به تیم ملی دعوت شوم چون هر بازیکنی آرزویش این است که به تیم ملی دعوت شود و من هم از این امر مستثنی نیستم.
در مورد تیم ملی اما کمی نگرانی راجع به بازی‌های حساسش مقابل بحرین و عراق وجود دارد. ما می‌توانیم از سد این دو تیم بگذریم و نهایتاً از گروه‌مان صعود کنیم؟
انتظارها از تیم ملی بالاست اما من نسبت به موفقیت تیم ملی در بازی‌های گروهش اطمینان دارم و می‌دانم تیم ملی با هدایت اسکوچیچ می‌تواند از سد دو تیم عربی بگذرد و موفق به صعود شود. من فکر می‌کنم تیم ایران می‌تواند از مسیر خودش عبور کند و راه خودش را با موفقیت با سرمربی و بازیکنانش ادامه دهد.
از تیم ملی جدا شویم و به تیم سابق باشگاهی‌ات بپردازیم، در این رابطه فکر نمی‌کنی جای خودت در تیم پرسپولیس خالی است. آن هم در شرایطی که آل‌کثیر محروم شده و عبدی تنها به نظر می‌رسد؟
از محرومیت عیسی خیلی ناراحت شدم چون او را خیلی سختگیرانه به خاطر یک شادی گل کوچک محرومش کردند. مهاجمی که خیلی خوب کار کرد و در آسیا چهار گل خیلی خوب و ارزشمند به ثمر رساند. با این وجود عبدی هست و وحید امیری و یکی، دو بازیکن دیگر که قادرند بهترین کارایی را در خط حمله داشته باشند و نشان داده‌اند می‌توانند بهترین باشند. پرسپولیس بهترین‌های ایران و آسیا را دارد. هر بازیکنی شرایط خاص خودش را دارد و مهم نیست من علیپور باشم یا نباشم. پرسپولیس تیم خیلی خوبی است و در روش و سیستم موفق مربی، خوشبختانه بازیکنان به بهترین شکل ممکن جواب داده‌اند و به نظرم باز هم جواب داده و موفق خواهند شد.
یحیی گل‌محمدی می‌تواند بعد از چند دهه طلسم قهرمان نشدن تیمش و تیم‌های ایرانی را در لیگ قهرمانان آسیا بشکند؟
آقایحیی مربی بسیار خوب و بادانشی است. ایشان در کنار خودش کادرفنی توانمندی را هم در اختیار دارد و با تاکتیک و توانمندی که سرمربی و کادرش دارند، این امید و انگیزه بالا نزد بازیکنان برای قهرمانی و موفقیت در فینال برای برد و قهرمانی به شکل زیادی وجود دارد و ان‌شاءالله با قهرمانی در آسیا پرسپولیس رکوردشکنی خواهد داشت و خنده را بر لب ملت ایران و هواداران خودش خواهد آورد.
بعد از جدایی خودت و چند بازیکن دیگر، بازیکنان جدیدی به پرسپولیس آمدند فکر می‌کردی بازیکنان جدید به آن شکل در آسیا بدرخشند؟
بازیکنان جدید خیلی خوب خودشان را با شرایط پرسپولیس وفق دادند و بازیکنان دیگر و کادر هم با همکاری سایرین بهترین شرایط را از خودشان ارائه دادند و خوشبختانه با تلاش و یکدلی، خیلی خوب درخشیدند و با شایستگی فراوان به فینال رسیدند. ان‌شاءالله با قهرمانی به کار خودشان پایان می‌دهند.
دوباره به شرایط همبازیانت در پرتغال برگردیم، مهدی طارمی با اولین گلزنی‌اش برای پورتو از زیر فشار در آمد. در این خصوص چه صحبتی داری؟
خدا را شکر مهدی با گلزنی شرایط خودش را در پورتو برای موفقیت هموار ساخت. من و مهدی با هم خیلی در تماس هستیم و راجع به موارد فوتبالی خیلی با هم صحبت می‌کنیم. من حتی قبل از آمدن به پرتغال هم خیلی با مهدی حرف زدم و از او مشاوره گرفتم اما بعد از گلزنی نتوانستیم با هم حرف بزنیم اما حتماً من هم مانند بقیه فوتبالی‌ها از گلزنی مهدی خیلی خوشحال شدم و خیلی به این امر اعتقاد دارم که مهدی در پورتو روزهای خیلی خوبی را در اختیار خواهد داشت.
در خصوص امیر عابدزاده دروازه‌بان و هم‌تیمی‌ات که انصافاً در تیم خودتان و تیم ملی نمایش‌های خوبی داشته چه نظری داری و چقدر با او رابطه‌ات خوب است؟
من و امیر با هم در راه‌آهن هم همبازی بودیم. امیر واقعاً دروازه‌بان خیلی خوبی است و من و او با هم دوستان قدیمی هستیم. او دروازه‌بان خوبی است که در تیم ملی و تیم باشگاهی ما ارزش‌های فنی خودش را به خوبی نشان داده.
با امیر در خصوص کسب سهمیه اروپا حرفی نزدید؟
با هم در خصوص بازی‌های هفتگی و شرایط تیم که زیاد حرف می‌زنیم اما در مورد سهمیه حرفی فعلاً نزده‌ایم.
در خصوص کسب سهمیه تیمت چقدر امیدواری؟
شرایط تیم‌مان اوایل بهتر بود اما بعداً که بحث کرونا و بازی‌های تیم ملی پیش آمد وقفه به وجود آمد اما دوباره حتماً در شرایط خوب و بهتری قرار می‌گیریم.
در مورد بازی با پورتو با مهدی کری نخواندی؟
در هفته سوم تیم ما با پورتو بازی کرد که من در آن بازی حضور نداشتم چون من از هفته دوم به تیمم پیوستم و تا کارهایم با تیمم هماهنگ شود و… کمی زمان برد و من در بازی رفت به این دلایل حضور نداشتم اما جدا از این مسأله ما بازیکنان هموطن هیچ زمانی در یک کشور دیگر برای هم کری نمی‌خوانیم و به عنوان یک بازیکن هموطن فقط برای همدیگر آرزوی موفقیت می‌کنیم و هر کدام در تیم‌هایمان تلاش می‌کنیم بهترین نماینده برای کشورمان باشیم و پرچم ایران را بالا نگه داریم.
هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.