stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 193972
  • 30 آبان 1399 - 18:49
2

شیراز، میزبان همایش ملی «حقوق، فقه و فرهنگ»

شیراز، میزبان همایش ملی «حقوق، فقه و فرهنگ»
نخستین همایش ملی «حقوق، فقه و فرهنگ» به صورت ویدئو کنفرانس در دانشگاه پیام نور استان فارس برگزار شد.
قلم | qalamna.ir :
دبیر اجرایی کنفرانس حقوق، فقه و فرهنگ گفت: در این همایش ۸۰۰ نفر از پژوهشگران و محققان، از ٧۵ واحد دانشگاه آزاد اسلامی، ۵۵ دانشگاه دولتی و مراکز و واحد‌های دانشگاه پیام نور از سراسر کشور آثار خود را به دبیرخانه  ارائه کرده بودند که ۷۰۲ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت و ۱۰ مقاله برای ارائه ویدئوکنفرانسی انتخاب شد.

محمد قربان زاده افزود: مقالات این دوره از کنفرانس عمدتاً در موضوعات حقوق بشر، فقه، قانون اساسی، حقوق ایران، حقوق، قانون، حق، ایران، حقوق بین الملل، مسئولیت مدنی، علوم تربیتی است.
وی ابراز امیدواری کرد بزودی فراخوان دومین کنفرانس ملی حقوق، فقه وفرهنگ جهت برگزاری در سال آینده، انتشار یابد.
 
معاون منابع انسانی دادگستری فارس در همایش حقوق، فقه و فرهنگ در این همایش گفت: پژوهش در کنار آموزش، رسالت بزرگی است که بر عهده مراکز آموزش عالی، دانشگاه و دانشگاهیان قرار داده شده است.

ارسلان اشرافی با بیان اینکه هرچه این پژوهش‌ها از عمق و غنای بیشتری برخوردار باشد و نتایج حاصل از آن‌ها نیز مشخص، گویا، کاربردی و ملموس‌تر است بیان داشت: لازم است زمینه استفاده از این پژوهش‌ها برای دستگاه‌ها و نهاد‌های مجری و نیز اساتید و دانشجویان، بهتر حاصل شود که دانشگاه پیام نور فارس در این جهت به خوبی ایفای نقش نموده است.

وی تأکید کرد: قانون‌گذاری که بدون توجه به فرهنگ حاکم بر جامعه خود، دست به وضع قانون زند، آن قانون ضمانت اجرای پذیرش افکار عمومی را ندارد و دیر یا زود به قانونی مرده و متروک تبدیل خواهد شد.

اشرافی ادامه داد: دادرسی که بدون توجه به عرف، عادت و سنن حاکم بر جامعه خود مبادرت به صدور رأی نماید، در داوری افکار عمومی، موفق نخواهد بود.

 
در همایش ملی «حقوق، فقه و فرهنگ»، از کتاب مجموعه خلاصه مقالات کنفرانس (در دو جلد) و همچنین تمبر اختصاصی یادمان رونمایی شد.
هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.